Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Super Hornet Block III

Lotnictwo wojskowe, 07 kwietnia 2017

Boeing proponuje US Navy modernizację samolotów wielozadaniowych F/A-18E/F Super Hornet do standardu Block III.

F/A-18E/F Super Hornet Block III jest proponowany US Navy jako remedium na opóźnienie dostaw F-35C. W niedalekiej przyszłości obydwa typy mogłyby operować razem, uzupełniając swoje zdolności bojowe / Rysunek: Boeing

Ze względu na opóźnienia w dostawach samolotów F-35C Lightning II dla US Navy (Pierwsze F-35C w NAS Lemoore , 2017-01-27), a także w celu zapewnienia zdolności bojowych lotnictwa amerykańskiej marynarki wojennej co najmniej do końca następnej dekady, Boeing opracował nową wersję samolotów wielozadaniowych F/A-18E/F Super Hornet, oznaczoną jako Block III.

Konstrukcyjnie jest to zaprezentowany kilka lat temu Advanced Super Hornet (Boeing ujawnił Advanced Super Horneta , 2013-08-29). W odróżnieniu od niego w nowym samolocie mniejszy nacisk położono na własności stealth, skupiając się bardziej na przystosowaniu do działań sieciocentrycznych. Według inżynierów Boeinga Super Hornet Block III stanie się nie tylko samolotem zwalczającym lotnictwo przeciwnika, ale także będzie zdolny do odbierania, przetwarzania i przesyłania informacji taktycznych oraz odbierania koordynat celu od samolotów F-35, EA-18G Growler i E-2D Hawkeye.

Super Hornet Block III zostanie też wyposażony w podkadłubowy zasobnik AN/ASG-34z czujnikiem termolokacyjnym (IRST), umożliwiającym przeszukiwanie przestrzeni i śledzenie celów bez konieczności użycia urządzeń aktywnych (pokładowego radiolokatora), a także ich niszczenie przy pomocy kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze z termolokacyjnymi głowicami samonaprowadzającymi, zmodernizowany radar AN/APG-79 z anteną fazowaną i układ samoobrony AN/ALQ-214. W kabinie załogi zostanie zabudowany nowy pojedynczy wskaźnik wielofunkcyjny o wymiarach 254 mm x 483 mm.

Na górnej powierzchni skrzydeł zabudowane zostaną 2 konforemne zbiorniki paliwa, mieszczące łącznie 1588 l paliwa. Ma to zapewnić zwiększenie zasięgu o ok. 220 km lub wydłużyć czas działania w rejonie celu o 20-30 min, zależnie od zestawu przenoszonego uzbrojenia.

Trwałość użytkowa struktury Super Horneta Block III ma wynosić 9 tys. h. Boeing oferuje US Navy modernizację eksploatowanych obecnie F/A-18E/F Block II, mającą na celu wydłużenie ich trwałości użytkowej do tej wielkości, z obecnych 6 tys. h. Pierwsze Super Hornety Block III mogłyby trafić do eskadr lotnictwa US Navy na początku lat 2020.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.