Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa w Nepalu

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 14 kwietnia 2019

Dziś rano, o 9:10 czasu lokalnego (03:25 UTC) z lotniska Lukla-Tenzing-Hillary u podnóża Himalajów w Nepalu startował samolot L-410 należący do Summit Air. Z niewiadomych przyczyn samolot zboczył z pasa i zderzył się ze stojącymi obok niego śmigłowcami AS350. Zniszczeniu uległ L-410 i jeden ze śmigłowców, a drugi został lekko uszkodzony.

Lotnisko Lukla-Tenzing-Hillary chwilę po zderzeniu startującego L-410 z zaparkowanymi na lądowisku śmigłowcami AS350, 14 kwietnia, 9:10 / kathmandupost

W katastrofie zginął drugi pilot startującego samolotu, S Dhungana. Na ziemi zginął podinspektor Ram Bahadur Khadka, który znajdował się na lądowisku dla śmigłowców. Zastępca inspektora, Rudra Bahadur Shrestha, który został ranny w wypadku i przewieziony samolotem do Katmandu, zmarł w szpitalu Grande. Lżej rannych zostało kilka innych osób.

Lukla to jedno z najtrudniejszych do startu i lądowania lotnisk na świecie. Korzystają z niego turyści wybierający się w Himalaje, w tym na Mount Everest. Szczególnie duży ruch panuje na nim w kwietniu, gdy rozpoczyna się wiosenny sezon wspinaczkowy (Katastrofa L-410 w Nepalu, 2017-05-28).

Obraz zniszczeń samolotu L-410 i śmigłowców AS350 po zderzeniu, do którego doszło dziś rano na lotnisku Lukla / kathmandupost

Rozbity samolot to dwusilnikowy górnopłat Let L-410UVP-E20 nr rej. 9N-AMH, nr ser. 2914. Należał do linii Summit Air. Zniszczony śmigłowiec to Eurocopter AS350B3e nr rej. 9N-ALC należący do Manang Air, a mniej uszkodzony to Eurocopter AS350 nr rej. 9N-ALK – własność Shree Airlines (L410 trafi do Nepalu , 2014-01-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.