Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy właściciel portu w Radomiu

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 15 października 2018

Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze zawarło umowę sprzedaży, na podstawie której nabyło od Syndyka przedsiębiorstwo Port lotniczy Radom. Umowę zawarta została w formie aktu  notarialnego 13 października rano w siedzibie PPL w Warszawie.

/ Zdjęcie: Port lotniczy Radom

Z kolei w Radomiu, tego samego dnia, w obecności premiera Mateusza Morawieckiego i prezesa PPL Mariusza Szpikowskiego wiceministrowie infrastruktury Mikołaj Wild i obrony narodowej Wojciech Skurkiewicz złożyli podpisy pod oświadczeniem w sprawie wyznaczenia PPL na zarządzającego radomskim lotniskiem. Podobnie jak warszawskie Okęcie, Radom także  jest współużytkowany przez wojsko. Tym samym Radom stał się trzecim, po Warszawie i Zielonej Górze, lotniskiem kontrolowanym przez P.P. Porty Lotnicze.

Zmiana właściciela Portu Lotniczego w Radomiu odbyła się w trybie przygotowanej likwidacji. Sąd gospodarczy ogłaszając upadłość lotniskowej spółki wskazał jako jej nabywcę Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze w Warszawie. Po uprawomocnieniu się wyroku i wpłaceniu przez PPL wymaganej kwoty na konto syndyka masy upadłościowej stało się możliwe podpisanie aktu notarialnego, kończącego proces przejęcia radomskiego lotniska. Dzięki podpisanej umowie Porty Lotnicze będą mogły rozpocząć niezbędne inwestycje, które umożliwią w niedalekiej przyszłości  przygotowanie lotniska w Radomiu do przejęcia ruchu czarterowego i niskokosztowego z Lotniska Chopina.

Planowana przez PPL inwestycja została podzielona na 2 etapy. W pierwszym etapie w ciągu 20 miesięcy, kosztem 425 mln złotych infrastruktura lotniska zostanie dostosowana do przyjęcia 3 mln pasażerów rocznie. Do 2,5 km zostanie wydłużona droga startowa, powstanie 11 miejsc postojowych dla samolotów. Terminal pasażerski o powierzchni 50 tys. m2 zyska 30 stanowisk odprawy i 9 bramek. Wokół lotniska powstanie 3500 miejsc parkingowych.

Nowy właściciel zakłada, że planowane przeniesienie ruchu czarterowego z Okęcia do Radomia przyczyni się  do odciążenia Lotniska Chopina, którego przepustowość w ostatnich latach, na skutek dynamicznego rozwoju ruchu tranzytowego, została niemal wyczerpana. Pozwoli także na wytworzenie maksymalnie dużego potencjału ruchu tranzytowego na Lotnisku Chopina, który zostanie przeniesiony do Centralnego Portu Komunikacyjnego w chwili jego uruchomienia (Modernizacja sortowni bagażu w Warszawie, 2018-10-12, Powstała Polska Grupa Lotnicza, 2018-10-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.