Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

200 tys. h nalotu Tornad z TaktLwG 33

Lotnictwo wojskowe, 07 maja 2019

Samoloty uderzeniowe Tornado użytkowane przez Taktische Luftwaffengeschwader(TaktLwG,  eskadry lotnictwa taktycznego) 33 wylatały 200 tysięcy godzin. Jednostka eksploatuje samoloty tego typu od 34 lat.

18 kwietnia 2019 lotnicy TaktLwG 33 przekroczyli 200 tysięcy godzin nalotu / Zdjęcie: Luftwaffe

W l. 1958-2013 stacjonująca w bazie Bücheljednostka nosiła nazwę Jagdbombergeschwader (JaboG, eskadra myśliwsko-bombowa) 33. Początkowo jej wyposażenie stanowiły samoloty myśliwskie Republic F-84F Thunderstreak, które w 1962 zostały zastąpione przez Lockheed F-104G Starfighter. Do czasu ich wycofania ze służby 30 maja 1985, lotnicy JaboG 33 spędzili w ich kabinach ok. 231 900 godzin.

W 1985 do służby weszły samoloty Panavia Tornado IDS. Już w 1995 załogi JaboG 33 przekroczyły nalot 70 tys. h, a 3 września 1999 świętowano wylatanie 100 tys. godzin. W październiku 2014 nalot Tornad ze składu TaktLwG 33 wyniósł 100 tys. h.

18 kwietnia 2019 lotnicy eskadry z Büchel przekroczyli 200 tysięcy godzin nalotu, co oznacza, że średnio ich Tornada znajdowały się w powietrzu 5882 h rocznie. Jubileuszowy lot wykonała załoga złożona z kpt. Marcela B. i  ppłka Thomasa Schneidera, dowódcy TaktLwG 33.

Tornada z Taktische Luftwaffengeschwader 33 są jedynymi samolotami Luftwaffe (wojsk lotniczych Niemiec) przystosowanymi do przenoszenia bomb nuklearnych B61. Dokładna liczba bomb tego typu składowanych w Büchel jest tajemnicą – nieoficjalnie ma ich być tam 10-20 (Miliardy na niemieckie Tornada, 2019-04-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.