Służby prasowe Airbus Military poinformowały o zakończonych sukcesem próbach wibracyjnych bomu paliwowego tankowca powietrznego A330 MRTT. To jedne z ostatnich testów, przed spodziewanym jeszcze w 2009 pierwszymi dostawami.
Badając zachowanie bomu paliwowego pod kątem ewentualnego wpadania w niepożądane, zwiększające się wibracje, wykonano kilkanaście lotów. Wibracje wzbudzano, sterując stabilizatorami bomu. Testowano zachowanie instalacji paliwowej i całego samolotu, w pełnych zakresach wysunięcia bomu oraz w przy różnych, także maksymalnych prędkościach i wysokościach lotu.
Hiszpańskie zakłady Airbus Military, odpowiedzialne za doposażenie wszystkich A330 MRTT, wykorzystują w programie testów, 2 samoloty, które wykonały do tej pory 107 lotów. W ich trakcie sprawdzono działanie instalacji paliwowej (zobacz: A330 MRTT tankował z KC-135), systemy łączności, przesyłu danych i awioniki, jak również podwieszanych zasobników.
Pierwszym odbiorcą europejskich tankowców będą wojska lotnicze Australii. Powinny one otrzymać A330 MRTT pod koniec bieżącego roku. 5 samolotów tego typu będzie działać w składzie 33 eskadry RAAF, z bazy Amberley.