Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy bomu A330 MRTT zakończone

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 07 maja 2009

Służby prasowe Airbus Military poinformowały o zakończonych sukcesem próbach wibracyjnych bomu paliwowego tankowca powietrznego A330 MRTT. To jedne z ostatnich testów, przed spodziewanym jeszcze w 2009 pierwszymi dostawami.

Bom paliwowy A330 MRTT. Kierując stabilizatorami w kształcie litery V, na końcu urządzenia, wzbudzano wibracje, badając czy nie zwiększają się one w sposób niekontrolowany / Zdjęcie: Airbus

Badając zachowanie bomu paliwowego pod kątem ewentualnego wpadania w niepożądane, zwiększające się wibracje, wykonano kilkanaście lotów. Wibracje wzbudzano, sterując stabilizatorami bomu. Testowano zachowanie instalacji paliwowej i całego samolotu, w pełnych zakresach wysunięcia bomu oraz w przy różnych, także maksymalnych prędkościach i wysokościach lotu.

Hiszpańskie zakłady Airbus Military, odpowiedzialne za doposażenie wszystkich A330 MRTT, wykorzystują w programie testów, 2 samoloty, które wykonały do tej pory 107 lotów. W ich trakcie sprawdzono działanie instalacji paliwowej (zobacz: A330 MRTT tankował z KC-135), systemy łączności, przesyłu danych i awioniki, jak również podwieszanych zasobników.

Pierwszym odbiorcą europejskich tankowców będą wojska lotnicze Australii. Powinny one otrzymać A330 MRTT pod koniec bieżącego roku. 5 samolotów tego typu będzie działać w składzie 33 eskadry RAAF, z bazy Amberley.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra