Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bell 505 może latać w górach

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 czerwca 2019

Koncern Bell Helicopter poinformował o uzyskaniu certyfikatu śmigłowca model 505 Jet Ranger, zezwalający na wykonywanie przez niego lotów na wysokości gęstościowej do 22 500 stóp (6858 m).

Bell 505 podczas lotów w Nepalu / Zdjęcie: Bell Helicopter

Wysokość gęstościowa to wysokość według atmosfery wzorcowej, dla której gęstość powietrza byłaby równa gęstości zmierzonej w miejscu pomiaru. Dla statku powietrznego duża wysokość gęstościowa (otaczające powietrze ma małą gęstość) wpływa negatywnie na osiągi.

Wiosną Bell 505 wykonał loty na dużej wysokości w Nepalu. Obejmowały one liczne starty i lądowania na wysokościach 18 000 – 18 500 stóp  (5486 – 5639 m) oraz ocenę lądowań po awarii wspomagania hydraulicznego układu sterowania lotem.

Bell 505 to najbardziej nowoczesny śmigłowiec lekki na świecie i jesteśmy dumni, że możemy zwiększyć skuteczność wykonywania misji przez jego użytkowników naszego operatora. Loty demonstracyjne na dużych wysokościach to kolejne świadectwo zdolności tego śmigłowca do wykonywania zadań w najbardziej wymagających środowiskach – powiedział LaShan Bonaparte, dyrektor programów Bell 505 i Bell 429.

Dotychczas śmigłowce Bell 505 używane na całym świecie wylatały 13 tys. godzin (Loty widokowe nad Zatoką Ha Long, 2019-05-21, Pierwszy policyjny Bell 505, 2018-12-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.