Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot trzeciego Gripena E

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 11 czerwca 2019

Wczoraj, 10 czerwca, w Linköping oblatano trzeci prototyp szwedzkiego wielozadaniowego samolotu bojowego Gripen E. Samolot oznaczony numerem taktycznym 39-10, wykonał 57-minutowy lot. Za sterami samolotu zasiadał pilot doświadczalny Jakob Hogberg.

Oblot trzeciego prototypu Gripena E trwał niecałą godzinę / Zdjęcie: Saab

Gripen E 39-10, wraz z oblatanym w listopadzie 2018 samolotem noszącym nr 39-9, posłuży do prób urządzeń walki elektronicznej, łącza informacyjnego Link 16 i radiolokatora z anteną fazowaną Leonardo ES-05 Raven. Saab zamierza mieć przed końcem tego roku 8 Gripenów E zdatnych do lotu, w tym cztery samoloty seryjne, których montaż końcowy jest realizowany w zakładach w Linköping.

Niebawem wznowić ma loty dwumiejscowy tzw. Gripen Demo (39-7), którego tylna kabina zostanie przekształcona w latający symulator. Niedawno zabudowano w niej nowy pojedynczy kolorowy dotykowy wskaźnik wielofunkcyjny wysokiej rozdzielczości o wymiarach 483 x 203 mm. Prezentowane na nim będą wszystkie informacje pilotażowo-nawigacyjne i taktyczne (z wyposażenia pokładowego i źródeł zewnętrznych).

Seryjne Gripeny E trafią do wojsk lotniczych Szwecji i Brazylii. Niedawno francuskie media poinformowały, że resort obrony Kraju Kawy podpisał kontrakt z MBDA, wartości ok. 200 mln euro, na dostawę 100 kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze dalekiego zasięgu Meteor (Bolsonaro tnie program Gripena NG, 2019-05-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.