Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Postępy Gripena E

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Przemysł lotniczy, 28 marca 2019

Szwedzki koncern Saab zamierza przyspieszyć tempo prób w locie samolotu wielozadaniowego Gripen E, wprowadzając do nich kolejne trzy prototypy. Obecnie w badaniach udział biorą dwa Gripeny E, noszące oznaczenia 39-8 i 39-9. Trzeci (39-10) zostanie oblatany w pierwszej połowie bieżącego roku. Do prób dołączy też specjalnie przystosowany dwumiejscowy Gripen Demo (39-7), którego tylna kabina zostanie przekształcona w latający symulator.

Obecnie Saab skoncentrował się na badaniach wyposażenia pokładowego Gripena E / Zdjęcie: Saab

Początkowo koncentrowaliśmy się na osiągach pierwszym samolotu przedseryjnego, a teraz stopniowo przechodzimy do badań wyposażenia – stwierdził Jonas Hjelm, starszy wiceprezes i szef działu biznesowego Saab Aeronautics.

W ubiegłym roku Szwedzi przeprowadzili loty przedseryjnych Gripena E z kierowanymi pociskami rakietowymi powietrze-powietrze dalekiego zasięgu MBDA Meteor i strzelania kpr p-p bliskiego zasięgu Diehl Defence IRIS-T. Obecnie trwają próby pokładowego radiolokatora Raven ES-05 z anteną fazowaną, czujnika IRST i urządzeń walki elektronicznej – dodał szef programu Gripen E/F Eddy De La Motte.

W zakładach Saaba w Linköping trwa obecnie montaż końcowy pierwszych czterech seryjnych Gripenów E. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu produkcji. Po wdrożeniu nowego systemu będziemy w stanie wytwarzać do 24 samolotów – podkreślił De La Motte. Pierwsze seryjne Gripeny E trafią do wojsk lotniczych Szwecji i Brazylii już pod koniec bieżącego roku. Natomiast pierwszy Gripen F ma być gotowy w 2023. Brazylia zamówiła 8 samolotów tej wersji. Około 150 inżynierów Saaba i Embraera pracuje obecnie nad zmianami w ich konstrukcji.

Jonas Hjelm potwierdził, że Saab weźmie udział w przetargu na nowe samoloty wielozadaniowe dla Schweizer Luftwaffe (wojsk lotniczych Szwajcarii). Pokażemy szwajcarskiemu klientowi, że mamy w naszych samolotach sprawdzoną technologię i jeśli nas wybierze, otrzyma wspaniałe samoloty, który będą działały zgodnie ze specyfikacją i zostaną dostarczone w 2025 – powiedział Jonas Hjelm (Propozycja Saaba w konkursie HX, 2019-01-31, 5 ofert na NKF, 2019-01-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.