Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy testują miniguny

Wojska specjalne, Lotnictwo wojskowe, 13 czerwca 2019

Podczas ćwiczenia Heli Dust w Górnych Łużycach operatorzy Kommando Spezialkräfte (KSK, jednostki specjalnej wojsk lądowych Niemiec oraz piloci 4. Fliegende Staffel (4.FlgStff, eskadry) ze składu Hubschraubergeschwader 64 (HSG 64, Skrzydła śmigłowców), której zadaniem jest do wsparcie działań sił specjalnych przeprowadzili próbne strzelania z karabinów napędowych MG6 (miejscowe oznaczenie Dillon Aero M134D).

Niemiecki H145M uzbrojony w karabin napędowy MG6 / Zdjęcie: MO Niemiec

Dzięki minigunom jesteśmy teraz w stanie bronić się przed ogniem z ziemi lub innymi zagrożeniami. Jest to także doskonała broń ofensywna, dzięki dużej szybkostrzelności – wyjaśnia Stefan M., operator KSK.

MG6 jest zabudowanych w drzwiach kabiny H145M. Natomiast skrzynka amunicyjna z kilkoma tysiącami nabojów 7,62 x 51 mm została umieszczona w jej tylnej części, w celu zachowania położenia środka ciężkości wiropłata w dozwolonym zakresie. Rozwiązanie takie spowodowało, że taśma amunicyjna jest prowadzona przez, najdłuższy zastosowany dotychczas, czterometrowy kanał na podłodze kabiny, nazwany przez żołnierzy Tatzelwurm (niem. robak z pazurami – zwierzę z legend alpejskich górali). W związku z tym, aby uniknąć problemów z podawaniem nabojów, na skrzynce amunicyjnej zamontowano dodatkowy silnik wspomagający o mocy 3 KM, który przesuwa amunicję. Energię do jego poruszania zapewnia akumulator, służący również do obracania luf MG6.

Plany dowództwa Bundeswehry zakładają, że MG6 będą używane wyłącznie przez siły specjalne. Niedawne próby mają na celu wypracowanie procedur jej eksploatacji i zastosowania bojowego, a także szkolenia strzelców pokładowych z 4.FlgStff (Próby wyposażenia H145M, 2019-05-08).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.