Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ILA 2016: KSK prezentuje H145M

Lotnictwo wojskowe, 01 czerwca 2016

W Berlinie wystawiono, po raz pierwszy publicznie, jeden ze śmigłowców wielozadaniowe H145M, należących do Kommando Spezialkräfte – jednostki specjalnej wojsk lądowych Niemiec.

Jeden z H145M LUH SOF używanych przez KSK. Obecnie  jednostka ma na stanie 4 śmigłowce tego typu / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Na wystawie Bundeswehry szczególne zainteresowanie zwiedzających budzi śmigłowiec wielozadaniowy Airbus Helicopters H145M (LUH SOF), ze składu Kommando Spezialkräfte (KSK), jednostki specjalnej wojsk lądowych Niemiec. Rząd w Berlinie zamówił 15 śmigłowców tego typu w lipcu 2013.

Obecnie jednostka dysponuje 4 H145M LUH SOF, które zastąpiły w służbie UH-1D i Bo105. Pozostałe zostaną  dostarczone do połowy przyszłego roku (Dwa H145M dla KSK, 2015-12-09).

Maksymalna masa startowa H145M została zwiększona do 3700 kg. W jego kabinie mieści się 2 pilotów i 4 żołnierzy z pełnym wyposażeniem (wojsko zakłada, że masa każdego komandosa z ekwipunkiem to 150 kg). W typowej konfiguracji transportowej H145M może zabrać 9 pasażerów.

H145M LUH SOF wyposażony jest w duże przesuwane drzwi boczne, które pozwalają na szybkie desantowanie żołnierzy na linach, zawiesie ładunkowe, wciągarkę, dwa 7,62-mm karabiny napędowe M134D Dillon, zamontowane obrotowo w drzwiach, osłony balistyczne i urządzenia samoobrony.

Głównym zadaniem H145M jest transport komandosów do miejsca wykonania zadania. Bezpieczeństwo desantowania żołnierzy zwiększa kamera, zabudowana w przedniej części osłony fenestronu. Rejestrowany przez nią obraz wyświetlany jest na wskaźnikach w kabinie załogi. Załoga śmigłowca ma do dyspozycji cyfrową awionikę Helionix, z czteroosiowym automatycznym pilotem, umożliwiającą wykonywanie lotów nocnych i w niesprzyjających warunkach atmosferycznych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.