Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby wyposażenia H145M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 08 maja 2019

Personel ośrodka badawczo-testowego Wehrtechnischen Dienststelle (WTD) 61 przeprowadził w dn. 16-17 kwietnia na poligonie Feilenmoos próby eksploatacyjne wyrzutników flar, w jakie wyposażone są śmigłowce wielozadaniowe H145M należące do Kommando Spezialkräfte (KSK, jednostki specjalnej wojsk lądowych Niemiec, Ostatni H145M dla KSK, 2017-06-26).

H145M użyty do prób odpalania flar / Zdjęcia: Luftwaffe

Podczas akcji wiropłaty  KSK często latają z drzwiami otwartymi lub zdemontowanymi, w celu polepszenia możliwości ostrzału z integralnych km. Celem prób było sprawdzenie, czy po odpaleniu flar strzelec nie jest narażony na poparzenie, zadymienie lub uderzenie flarą, a także czy nie istnieje zagrożenie powstania pożaru we wnętrzu śmigłowca lub na jego kadłubie.

Wcześniej, we wrześniu i listopadzie 2017, przeprowadzono jedną próbę na ziemi i kilka lotów, w trakcie których badano możliwość odpalania flar podczas lotu w okularowych wzmacniaczach obrazu. Obecnie flary odpalano z różnych wyrzutników, przy różnej prędkości i położeniu przestrzennym. Dla potrzeb prób użyto także dwóch manekinów antropomorficznych, które zajęły miejsca strzelców, ubranych w kombinezony ognioodporne i wyposażonych w czujniki temperatury, które rejestrowały oddziaływanie odpalonych flar na różne partie ciała.

Śmigłowiec wyposażono w różne kamery, zamontowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz kadłuba. We wnętrzu kabiny zainstalowano urządzenia do pomiaru zadymienia, a na kadłubie zamontowano czujniki pomiaru temperatury. Po zakończeniu prób w pierwszej kolejności sprawdzono, jak odpalanie flar wpłynęło na stan zewnętrznej powierzchni kadłuba H145M. Obecnie trwają analizy pomiarów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.