Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby wyposażenia H145M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 08 maja 2019

Personel ośrodka badawczo-testowego Wehrtechnischen Dienststelle (WTD) 61 przeprowadził w dn. 16-17 kwietnia na poligonie Feilenmoos próby eksploatacyjne wyrzutników flar, w jakie wyposażone są śmigłowce wielozadaniowe H145M należące do Kommando Spezialkräfte (KSK, jednostki specjalnej wojsk lądowych Niemiec, Ostatni H145M dla KSK, 2017-06-26).

H145M użyty do prób odpalania flar / Zdjęcia: Luftwaffe

Podczas akcji wiropłaty  KSK często latają z drzwiami otwartymi lub zdemontowanymi, w celu polepszenia możliwości ostrzału z integralnych km M134D lub MG6. Celem prób było sprawdzenie, czy po odpaleniu flar strzelec nie jest narażony na poparzenie, zadymienie lub uderzenie flarą, a także czy nie istnieje zagrożenie powstania pożaru we wnętrzu śmigłowca lub na jego kadłubie.

Wcześniej, we wrześniu i listopadzie 2017, przeprowadzono jedną próbę na ziemi i kilka lotów, w trakcie których badano możliwość odpalania flar podczas lotu w okularowych wzmacniaczach obrazu. Obecnie flary odpalano z różnych wyrzutników, przy różnej prędkości i położeniu przestrzennym. Dla potrzeb prób użyto także dwóch manekinów antropomorficznych, które zajęły miejsca strzelców, ubranych w kombinezony ognioodporne i wyposażonych w czujniki temperatury, które rejestrowały oddziaływanie odpalonych flar na różne partie ciała.

Śmigłowiec wyposażono w różne kamery, zamontowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz kadłuba. We wnętrzu kabiny zainstalowano urządzenia do pomiaru zadymienia, a na kadłubie zamontowano czujniki pomiaru temperatury. Po zakończeniu prób w pierwszej kolejności sprawdzono, jak odpalanie flar wpłynęło na stan zewnętrznej powierzchni kadłuba H145M. Obecnie trwają analizy pomiarów.




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.