Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Problemy z silnikiem GE9X

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 25 lipca 2019

Szefowie koncernu z Seattle twierdzą, że pierwszy Boeing 777-9, zaprezentowany w marcu br. zostanie oblatany i certyfikowany w przyszłym roku. Oznacza to roczne opóźnienie względem pierwotnych planów. Obecnie realizowane są jego próby naziemne, które przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Problemy z silnikiem GE9X powodują opóźnienie oblotu Boeinga 777-9 / Zdjęcie: Boeing

Pierwsze samoloty seryjne mają być dostarczone użytkownikom do końca 2020, jednak producent zastrzega, że harmonogram ten może ulec zmianie, ze względu na znaczące ryzyko, związane z silnikiem. Podczas niedawnego Paris Air Show przedstawiciele GE Aviation poinformowali, że przeprojektowanie łopatek kierownic sprężarki wysokiego ciśnienia GE9X prawdopodobnie spowoduje opóźnienie certyfikacji silnika do jesieni, co może wpłynąć na przełożenie oblotu 777-9 (Skromna prezentacja Boeinga 777-9, 2019-03-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.