Boeing zapowiadał, że prezentacja pierwszego prototypu najnowszego szerokokadłubowego samolotu pasażerskiego koncernu z Seattle – 777-9, odbędzie się 13 marca. Katastrofa etiopskiego MAX-a z 10 marca pokrzyżowała te plany (Wszystkie MAX-y uziemione, 2019-03-14).
Ostatecznie w wyznaczonym dniu w zakładach w Everett zorganizowano skromny pokaz Boeinga 777-9. Samolot w firmowym malowaniu mogli oglądać pracownicy wytwórni.
Plany zakładają jego oblot jeszcze w tym roku. Dostawy seryjnych Boeingów 777-9 mają rozpocząć się w 2020. Samoloty tego modelu mają być zdolne do przebycia 14 075 km i zabrania na pokład 400-425 pasażerów. Następnie Amerykanie skupią się na certyfikacji mniejszego 777-8, przystosowanego do przewozu 350-375 podróżnych i dysponującego zasięgiem 16 110 km.
Dotychczas koncern z Seattle zdobył zamówienia na 53 777-8 i 263 777-9 (British Airways zamówiły Boeingi 777-9, 2019-02-28).