Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot brazylijskiego Gripena

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 26 sierpnia 2019

W Linköping oblatano pierwszy wielozadaniowy samolot bojowy F-39 (Gripen E) przeznaczony dla Força Aérea Brasileira (wojsk lotniczych Brazylii).  Samolot oznaczony numerem taktycznym 4100 (nr ser. 39-6001) wystartował o 14:41 czasu lokalnego. Za jego sterami samolotu zasiadał pilot doświadczalny Richard Ljungberg.

Pierwszy F-39 (Gripen E) w barwach wojsk lotniczych Brazylii podczas inauguracyjnego lotu nad Szwecją / Zdjęcie: Saab

Lot trwał 65 minut i obejmował weryfikację podstawowych właściwości pilotażowych, na różnej wysokości i przy różnej prędkości. Głównym celem oblotu było sprawdzenie, czy zachowanie F-39 było zgodne z przewidywaniami.

To świadectwo doskonałego partnerstwa między Szwecją a Brazylią. Niecałe pięć lat po podpisaniu umowy pierwszy brazylijski Gripen wykonał pierwszy lot – skomentował prezes i dyrektor generalny Saaba Håkan Buskhe.

Gripen 39-6001 jest pierwszym brazylijskim samolotem seryjnym i będzie używany we wspólnym programie prób w locie do badań wyposażenia i uzbrojenia. Główne różnice w porównaniu z poprzednimi samolotami testowymi polegają na zabudowaniu nowego wyposażenia kabiny załogi, obejmującego pojedynczy kolorowy dotykowy wskaźnik wielofunkcyjny wysokiej rozdzielczości o wymiarach 483 x 203 mm, na którym prezentowane są wszystkie informacje pilotażowo-nawigacyjne i taktyczne(z wyposażenia pokładowego i źródeł zewnętrznych. (Producentem urządzenia jest brazylijska spółka AEL Sistemas.)

F-39 otrzymał również dwoma mniejsze wyświetlacze i nowym wyświetlacz przezierny  (HUD). Kolejną istotną różnicą jest zmodyfikowany układ sterowania lotem ze  zaktualizowanym oprogramowaniem.

Dla mnie, jako pilota, ogromnym zaszczytem było oblatanie pierwszego brazylijskiego Gripena E, ponieważ wiem, ile to oznacza dla brazylijskich wojsk lotniczych i naszych brazylijskich partnerów. Lot był płynny, a samolot zachowywał się tak, jak widzieliśmy na stanowiskach i w symulatorach. Po raz pierwszy lataliśmy z nowym wyświetlaczem i cieszę się, że nasze oczekiwania zostały potwierdzone – powiedział po locie Richard Ljungberg (Pierwszy Gripen dla Brazylii, 2019-08-20, Oblot trzeciego Gripena E, 2019-06-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.