Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Camcopter ratuje rozbitka

Lotnictwo cywilne, Służby państwowe, 08 października 2019

Austriacka spółka Schiebel po raz kolejny zademonstrowała zdolności swojego bezzałogowego statku latającego S-100 Camcopter do wykonywania zadań poszukiwawczo-ratowniczych.

Obraz podejmowania rozbitka z wody, zarejestrowany przez urządzenia S-100 / Zdjęcie: Schiebel 

Od 16 do 27 września br. wiropłat operował z pokładu patrolowca i lodołamacza Kystvakten (norweskiej Straży Wybrzeża) KV Svalbard (W303). W trakcie prób bezzałogowiec współdziałał ze śmigłowcem Sea King podczas symulowanej misji człowiek za burtą.

Antropomorficzny manekin, który wypadł za burtę, został odnaleziony przez S-100, wyposażonego w urządzenie Overwatch Imaging PT-8 Oceanwatch umożliwiające wykrywanie małych obiektów na powierzchni wody i głowicę optoelektorniczną L3 Wescam MX-10 (Testy Camcoptera w Finlandii, 2019-09-17),

Obrazy były przesyłane w czasie rzeczywistym do centrum dowodzenia na pokładzie KV Svalbard i lokalne lądowe centrum kierowania za pośrednictwem szerokopasmowego łącza informacyjnego Radionor, a później rozpowszechnione przez Internet i przekazane do połączonego centrum ratownictwa. Następnie załoga Sea Kinga podjęła rozbitka z wody i przewiozła go na pokład KV Svalbard.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.