Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

S-100 przejdzie próby w Arktyce

Lotnictwo cywilne, 06 maja 2019

Władze norweskiego centrum badawczego w Andøya przeprowadzą próby zastosowania bezzałogowego statku latającego Schiebel Camcopter S-100 do misji poszukiwawczo-ratowniczych w ramach projektu Arctic 2030. Jak podaje producent jego długotrwałość lotu wynosi 6 h, w temperaturze otoczenia dochodzącej do – 40°C. Bsl nie wymaga żadnych dodatkowych urządzeń do startu i odzyskiwania, a jego małe gabaryty umożliwiają bazowanie na małych okrętach patrolowych.

Jesienią br. S-100 rozpocznie próbne misje poszukiwawczo-ratownicze nad Arktyką / Zdjęcie: Schiebel

Ostatnio S-100 został wysłany na pokładzie lodołamacza na wody terytorialne Kanady, ponad 110 km na północ od wyspy Fogo, gdzie używano go do obserwacji struktury lodu. Celem projektu centrum w Andøya jest zastosowanie bezzałogowych wiropłatów w rejonie Arktyki w celu zwiększenia bezpieczeństwa morskiego. Podczas prób Camcopter będzie wyposażony w głowicę optoelektroniczną, urządzenie Overwatch Imaging PT-8 Oceanwatch umożliwiające wykrywanie małych obiektów na powierzchni wody, odbiornik systemu automatycznej identyfikacji jednostek morskich (AIS) i szerokopasmową radiostację morską Radionora.

Testy mają rozpocząć się jesienią 2019. S-100 będzie operować z pokładów jednostek Kystvakten (straży wybrzeża), stacjonujących w Andfjorden w północnej Norwegii. Wiosną 2020 bsl ma zostać wysłany na Spitsbergen.

To niewątpliwie krok milowy w projekcie. Zdobyliśmy już pewne doświadczenie z S-100 podczas prób w 2017. Wierzymy, że obecne, bardziej wyczerpujące próby Camcoptera pokażą, że bezpieczeństwo morskie w Arktyce można skutecznie zwiększyć dzięki pomocy bezzałogowych pionowzlotów – powiedział Gunnar Jan Olsen, dyrektor generalny centrum badawczego Andøya (Próby S-100 w Nigerii, 2019-03-05, Próby Camcoptera S-100 w Norwegii, 2017-05-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.