Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

DA62 MSA z radarem TS-80

Przemysł lotniczy, Służby państwowe, 18 listopada 2019

Diamond Aircraft i Leonardo poinformowały podczas Dubai Air Show o nowej wersji morskiego samolotu patrolowego DA62 MSA (Maritime Surveillance Aircraft) z radarem Gabbiano Ultra-Light TS-80, który zostanie zintegrowany z pokładowym systemem zarządzania misją Leonardo ATOS (Airborne Tactical Observation and Surveillance, Morska wersja DA62, 2019-06-14).

DA62 MSA wyposażony w inny radar rodziny Gabbiano – Ultra-Light TS-20 / Zdjęcie: Diamond Aircraft

Plany obydwu przedsiębiorstw zakładają, że integracja TS-80 zostanie przeprowadzona w zakładach w Turynie-Caselle we Włoszech. Kolejnym etapem będą próby w locie kompletnie wyposażonego DA62 MSA w Wiener Neustadt w Austrii. Prace mają zostać zakończone na początku 2020, jednak już teraz można zamawiać tak wyposażony samolot.

Radary rodziny Gabbiano zostały wybrane przez 14 nabywców – w TS-80 wyposażone są m.in. samoloty włoskich służb porządku publicznego: ATR 72 Guardia di Finanza i  ATR 42 Guardia Costiera. TS-80 jest przystosowany do obserwacji morza, w tym wykrywania i klasyfikowania obiektów przy dużych falach (w trybie ISAR), tworzenia map terenu (w trybie SAR), wskazywania naziemnych celów ruchomych (GMTI) i wykrywania niekorzystnych warunków pogodowych.

Nazwa TS-80 została nadana ze względu na zdolność do wytworzenia przez urządzenie impulsu o mocy 80 W. Antena może obracać się 360° w azymucie i  poruszać od +20 ° do –55° w elewacji. Średni czas między awariami TS-80 wynosi 2500 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.