Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Otwarcie Berlina-Brandenburg za rok?

Lotnictwo cywilne, 30 listopada 2019

Wczoraj ogłoszono kolejną możliwą datę otwarcia portu lotniczego Berlin-Brandenburg (Flughafen Berlin Brandenburg). Według obecnych przewidywań ma to nastąpić 31 października 2020. Jeśli to się uda, opóźnienie w stosunku do pierwotne planu sięgnie blisko 10 lat.

Początkowo przewidywano, że port lotniczy Berlin-Brandenburg (BER, Willy Brandt Airport) zostanie otwarty w marcu 2011. Później inwestorzy podawali kolejno 10 nowych terminów. Z powodu afer korupcyjnych i problemów technicznych żaden nie został dotrzymany.

Ilustracja: FBB

Budowę Berlina-Brandenburg rozpoczęto – po 15 latach projektowania – w 2006. Lotnisko ma zastąpić przestarzałe, małe porty Tegel i Schönefeld, które niegdyś były głównymi węzłami komunikacyjnymi – odpowiednio – byłego Berlina Zachodniego i Wschodniego. Planowano, że budowa będzie kosztować 2,83 mld Euro. Dotąd wydano ponad dwa razy tyle – wydatki przekroczyły 7 mld Euro.

Pierwsze poważne opóźnienie budowy było rezultatem bankructwa w 2010 głównego wykonawcy. 2 lata później okazało się, że norm nie spełnia ochrona przeciwpożarowa i system alarmowy. W 2014 postanowiono zmienić projekt, by dostosować go do rosnących wymagań dotyczących przepustowości po otwarciu, wynikających z szybkiego wzrostu pasażerskiego ruchu lotniczego. W ubiegłym roku w czasie testów wykryto setki błędów w instalacjach, które dotąd nie zostały naprawione.

Berlin-Brandenburg ma obsługiwać 27 mln pasażerów rocznie. Powinien więc być trzecim co do wielkości, po Frankfurcie nad Menem i Monachium, portem lotniczym w Niemczech. Z polskiego punktu widzenia istotne jest to, że operatorzy nowego lotniska będą zabiegać pasażerów z naszego kraju. To jeden z czynników, który muszą brać pod uwagę planujący budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego w okolicach Warszawy (IATA skonsultuje projekt CPK, 2019-05-27, Lotnisko w Berlinie znów opóźnione, 2017-11-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.