Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat EASA dla Aneto-1K

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 13 grudnia 2019

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała Certyfikat Typu dla silnika Safran Aneto-1K. Podczas procesu certyfikacji silnik przeszedł ponad 5000 godzin prób na ziemi i w locie.

Certyfikacja silnika Aneto-1K umożliwia rozpoczęcie dostaw śmigłowców AW189K / Zdjęcie: Leonardo

Rodzina silników Aneto obejmuje kilka modeli, rozwijających moc od 2500 do ponad 3000 KM. Ich nazwa nawiązuje do Pico de Aneto lub Pic d’Aneto – najwyższego szczytu Pirenejów w masywie Maladeta (wys. 3404 m n.p.m), który znajduje się w Hiszpanii, w prowincji Huesca na północy Aragonii. W Bordes, u podnóża Pirenejów, znajdują się zakłady Safrana produkujące silniki śmigłowcowe.

Dwa silniki Aneto-1K, rozwijające moc 2500 KM każdy, służą do napędu śmigłowca Leonardo AW189K, przeznaczonego do transportu osób i ładunków na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego i do zadań poszukiwawczo-ratowniczych na morzu. Certyfikacja Aneto-1K umożliwia rozpoczęcie dostaw seryjnych AW189K (Aneto – nowy silnik Safrana, 2017-10-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.