Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

10 tys. h nalotu AW189

Lotnictwo cywilne, 30 marca 2016

Flota śmigłowców AW189 wylatała łącznie ponad 10 tys. godzin.

26 śmigłowców AW189, używanych na całym świecie, wylatało łącznie ponad 10 tys. godzin / Zdjęcie: Finmeccanica

Koncern Finmeccanica poinformował o przekroczeniu 10 tys. godzin nalotu przez flotę śmigłowców AW189. Obecnie w Europie, Azji, Ameryce Pn. i na Bliskim Wschodzie używanych jest 26 wiropłatów tego typu (Ratownicze AW189 dla Malezji, 2016-02-17, 2000 h nalotu AW189 Bel Air, 2015-10-07).

Rekordowe osiągnięcie odnotowano w niecałe 2 lata po dostarczeniu pierwszego seryjnego AW189. Dotychczas producent sprzedał ponad 150 AW189, ponad 20 nabywcom z 14 krajów. Największą ilość śmigłowców zakupili użytkownicy z W. Brytanii, Danii, Malezji, Kataru, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wietnamu i USA.

AW189 jest przeznaczony głównie do transportu osób na morskie platformy wiertnicze, zajmujące się eksploatacją złóż ropy naftowej i gazu ziemnego. Maksymalna masa startowa AW189 wynosi 8300 kg (8600 kg dla wersji poszukiwawczo-ratowniczej, Certyfikat EASA dla AW189 SAR, 2014-12-25).  W kabinie mieści się maksymalnie 19 pasażerów, a załoga złożona jest z 1-2 pilotów. 

Zespół napędowy AW189 stanowią dwa silniki turbinowe General Electric GE CT7-2E1 z układem FADEC i integralnym separatorem cząstek na wlocie, rozwijające moc startową 1479 kW każdy. Dzięki nim śmigłowiec rozwija prędkość przelotową 269-278 km/h. Pojemność zbiorników paliwa wynosi 2063 l. Zasięg maksymalny śmigłowca to 907 km.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.