Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wojsko testuje T-345A

Lotnictwo wojskowe, 27 grudnia 2019

Personel Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch) z Centrum Prób w Locie w Venegono Superiore przeprowadził pierwsze loty próbne z użyciem samolotu szkolenia zaawansowanego T-345A HET (High Efficiency Trainer) w tzw. konfiguracji początkowej.

 T-345A podczas lotów próbnych w Venegono Superiore / Zdjęcie: MO Włoch

Pierwsza załoga, złożona pilota i inżyniera prób w locie, wykonała lot późnym rankiem 4 grudnia. Kilka godzin później druga załoga, identycznym składzie, wykonała drugi lot próbny.

T-345A będzie pierwszym włoskim samolotem wojskowym certyfikowanym zgodnie z przepisami EMAR 21 (European Military Airworthiness Requirement Part 21). Samolot jest przeznaczony do szkolenia nie tylko pilotów nowoczesnych wielozadaniowych samolotów bojowych, ale także pilotów samolotów wielosilnikowych i śmigłowców oraz samolotów bojowych z załogą dwuosobową, używanych do skomplikowanych i wymagających zadań (np. uderzeń na silnie bronione cele).

Docelowo rząd w Rzymie zamierza zakupić 45 T-345A, które mają zastąpić część ze 137 MB-339, eksploatowanych od 1982, w tym samoloty zespołu akrobacyjnego Frecce Tricolori (Włochy kupują kolejne M-345, 2019-06-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.