Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie programu OMFV

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 11 lutego 2020

US Army ogłosiła powrót do postępowania na Optionally Manned Fighting Vehicle (OMFV). Żadna z wcześniejszych ofert nie mogła spełnić wymagań, przez co konieczne było ich ponowne zdefiniowanie. Wyłoniony w ramach tego postępowania pojazd stanie się w przyszłości następcą eksploatowanych obecnie bwp M2 Bradley.

Elastyczne podejście US Army po wznowieniu programu OMFV ma skutkować urealnieniem jego realizacji dzięki dialogowi z przemysłem / Zdjęcie: US Army – Sgt Brandon Banzhaf

7 lutego rozpoczęło się ogłoszone przez US Army badanie rynku w ramach programu OMFV. Ponowne rozpoczęcie postępowania rozpoczęto od wysłania zapytania do przemysłu zbrojeniowego. Zainteresowani oferenci mają czas na złożenie proponowanych przez siebie rozwiązań i urealnionych terminów do 28 lutego. Przemysł ma wskazać w jak dużym zakresie jest możliwe spełnienie wymagań armii.

Możemy zapewnić wszystkich, że US Army jest całkowicie zaangażowana w rozwój tego pojazdu i nie zrezygnowała z jego rozwoju – powiedział gen. John Murray, szef Army Futures Command.

Kolejne podejście do programu ma być związane z mniej restrykcyjnym traktowaniem ofert przez US Army. Wcześniej obydwaj oferenci – GDLS i zespół Raytheon-Rheinmetall – zostali zdyskwalifikowani z powodu przekroczenia terminów dostaw pojazdów. Niemiecko-amerykańska oferta nie mogła zostać zrealizowana z powodów formalnych. Z kolei GDLS nie zdążył dostosować swojej propozycji do wymagań US Army.

Obecnie uważa się, że wcześniejsze wymagania były zbyt ambitne, by dało się je zrealizować. Zrezygnowano więc z założeń, które wpłynęły na wstrzymanie programu. Jednym z nich był wymóg transportu dwóch OMFV na pokładzie samolotu C-17A. Niemożliwe było jednak zapewnienie pojazdom odpowiedniej ochrony balistycznej bez przekroczenia zakładanej masy.

Tym razem przemysł nie otrzymał szczegółowych wymagań do spełnienia. Zamiast tego US Army wystosowała jedynie listę dziewięciu ogólnych cech, jakimi ma charakteryzować się pojazd. Powinien on: chronić żołnierzy, mieć mobilność umożliwiającą sprawne działanie w ramach sił połączonych, być przystosowany do usprawnień i rozwoju konstrukcji bez znacznego zwiększania masy, mieć dużą siłą ognia umożliwiającą przetrwanie na współczesnym polu walki, być zdolny do przekraczania mostów i poruszania się po głównych drogach, być przystosowany do transportu koleją, drogą powietrzną i morską, mieć przedział desantowy z tyłu, mieć syntetyczne oprogramowanie treningowe i w efektywny sposób korzystać ze źródeł zasilania energią elektryczną.

Szczegółowe charakterystyki OMFV zostaną określone na podstawie rozmów z producentami. Na podobnej podstawie uszczegółowione zostaną także terminy realizacji przedsięwzięcia. Oznacza to, że wymagany wcześniej termin rozpoczęcia dostaw pojazdów w 2026 nie jest już konieczny do spełnienia (Wstrzymanie programu OMFV, 2020-01-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.