Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niesprawna kanalizacja USS Ford

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 25 marca 2020

Duma USA, najnowocześniejsze atomowe lotniskowce USS George H.W. Bush (CVN 77) – ostatni okręt typu Nimitz i USS Gerald R. Ford (CVN 78, na zdjęciu, 1000 startów i lądowań na pokładzie USS Ford, 2020-03-24) – pierwszy okręt typu Ford, zostały wyposażone w toalety i kanalizację analogiczną do stosowanych w samolotach pasażerskich.

/ Zdjęcie: US Navy

Jednak zwiększenie liczebności załóg lotniskowców do 4600 – 6000 marynarzy i lotników spowodowało, że obydwa okręty mają problemy z działaniem kanalizacji. Jak donosi w najnowszym raporcie Government Accountability Office, rury kanalizacyjne mają zbyt małą średnicę i często zatykają się. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest przepłukanie instalacji specjalną substancją.

Operacja taka kosztuje jednorazowo ok. 400 tysięcy USD (sic!). Co gorsza, dowództwo US Navy nie jest w stanie obecnie sprecyzować, jak często trzeba wykonywać taką czynność i jak wiele lotniskowców dotknie ten problem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.