Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozpoczęto produkcję F-39F

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 26 marca 2020

W zakładach Saaba w w Linköping rozpoczęto produkcję pierwszego wielozadaniowego samolotu bojowego F-39F Gripen przeznaczonego dla Força Aérea Brasileira (wojsk lotniczych Brazylii). Pierwszą częścią, jaka została niedawno wytworzona, jest sekcja wlotu powietrza do silnika, znajdująca się tuż za kabiną załogi.

Wojska lotnicze Brazylii odbiorą 8 dwumiejscowych samolotów bojowych F-39F / Zdjęcie: Saab

Brazylia zamówiła 36 F-39 – 28 jednomiejscowych (E) i 8 dwumiejscowych (F). 13 z nich zostanie zmontowanych w Szwecji przez pracowników Saaba. Kolejnych 8 także będzie zmontowanych w Linköping, jednak prace te wykonają Brazylijczycy. W 2021, w zakładach Embraer Defense w Gaviao Peixoto rozpocznie się montaż końcowy 15 ostatnich samolotów zamówionych przez FAB.

Brazylijski koncern ma dostarczyć pierwszego Gripena zmontowanego w Brazylii w 2024. Natomiast pierwszy z 8 dwumiejscowych Gripenów F ma zostać oblatany w 2022 i trafić do wojska rok później. Ostatnie 2 F-39 trafią do rąk brazylijskich lotników w 2026, a nie w 2024, jak zakładano.

Brazylijskie F-39E będą podobne do Gripenów E, opracowywanych dla szwedzkich Flygvapnet (wojsk lotniczych). Natomiast dwumiejscowe F-39F będą miały rozwiązania specyficzne dla FAB. Wstępnie mówiono, że mają być przeznaczone do szkolenia i/lub wykonywania misji uderzeniowych (Spowolnienie dostaw F-39 i KC-390, 2019-09-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.