Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Spowolnienie dostaw F-39 i KC-390

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 27 września 2019

Kłopoty wciąż trapiące brazylijską gospodarkę, doprowadziły do znacznego ograniczenia wydatków na obronność. Z tego względu opóźnią się dostawy wielozadaniowych samolotów bojowych F-39 Gripen i transportowych KC-390 dla Força Aérea Brasileira (FAB, wojsk lotniczych Brazylii).

Według najnowszych planów ostatnie F-39 trafią do rąk brazylijskich lotników w 2026 / Zdjęcie: Saab

W informacji przedstawionej przez dowództwo FAB 18 września członkom Komisji Obrony Narodowej i Stosunków Zagranicznych Izby Deputowanych Kongresu Narodowego rozpoczęcie eksploatacji F-39 nastąpi, zgodnie z planem, w 2021. jednak w roku tym wojsko odbierze tylko 4 zamiast 11 samolotów.

W kolejnych latach FAB odbierać będą odpowiednio 7, 6, 8 i 9 F-39. Ostatnie 2 Gripeny trafią do rąk brazylijskich lotników w 2026, a nie w 2024, jak zakładano. Co gorsza, nie uchwalono jeszcze budżetu na 2020, co może spowodować problemy z płatnościami za F-39, a co za tym idzie – dalsze opóźnienie dostaw Gripenów (Pierwszy F-39 przekazany FAB, 2019-09-11).

Zakończenie dostaw 28 KC-390 również przesunięto na 2026, dwa lata później niż planowano. Pierwszy samolot tego typu przekazano FAB 4 września br., ale pierwotnie oczekiwano, że nastąpi to w 2016 (Portugalia kupiła KC-390, 2019-07-12).

Na podstawie informacji Santiago Rivasa i Florencii Lucero Heguy


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.