Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przesunięte inauguracje lotów do Krakowa

Lotnictwo cywilne, 06 kwietnia 2020

Z powodu zakazów i ograniczeń w wykonywaniu pasażerskich lotów rozkładowych spowodowanych epidemią koronawirusa Covid-19, American Airlines i Air France zmuszone zostały do przesunięcia inauguracji połączeń z Chicago i Paryża do Krakowa, które miały zostać uruchomione w tegorocznym letnim rozkładzie lotów.

Zaplanowana przez American Airlines na 7 maja br. inauguracja lotów na trasie Chicago – Kraków została odroczona do przyszłego roku / Ilustracja: American Airlines

Zgodnie z ogłoszonymi w sierpniu 2019 planami amerykański przewoźnik miał zainaugurować rejsy z portu lotniczego Chicago O’Hare do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice 7 maja br. i wykonywać je pięć razy w tygodniu do 23 października 2020 zabierającymi na pokład 234 pasażerów w trzech klasach Boeingami 787-8 (American Airlines wylądują w Krakowie, 2019-08-11).

Z powodu obecnego załamania pasażerskich przewozów lotniczych, American Airlines zadecydowały jednak o rezygnacji z tej trasy w tym roku i o uruchomieniu jej w przyszłorocznym letnim rozkładzie lotów.

Decyzja ta dotyczy też dwóch innych środkowoeuropejskich połączeń tego przewoźnika obsługiwanych Boeingami 787-8 z Chicago, czyli mających być wykonywanymi cztery razy w tygodniu od 7 maja do 24 października br. rejsów do Budapesztu i mających być realizowanymi pięć razy w tygodniu od 8 maja do 24 października 2020 lotów do Pragi.

Drastyczne cięcia i przesunięcia inauguracji zaplanowanych nowych połączeń obejmują całą siatkę połączeń American Airlines i dotyczą nie tylko tegorocznego letniego, ale nawet i zimowego rozkładu lotów. Amerykański przewoźnik przewiduje, że w szczycie tegorocznego letniego rozkładu lotów będzie musiał zredukować o ponad 60% swoje zdolności przewozowe na trasach międzynarodowych w porównaniu z takim samym okresem 2019. Największe redukcje spodziewane są na trasach w rejonie Pacyfiku (o 80%), nieco mniejsze na trasach transatlantyckich (o 65%), zaś najmniejsze na trasach do Ameryki Łacińskiej (o 48%). Linia zadecydowała już o zawieszeniu do lata przyszłego roku 25 obsługiwanych dotychczas sezonowych połączeń letnich, a większość mających wystartować w tegorocznym letnim rozkładzie nowych połączeń, w tym np. z Filadelfii do Casablanki i z Seattle do Bangaluru ma zostać uruchomiona dopiero w 2021. Na zimę 2021 przesunięto też inaugurację mających­­­ wystartować w tegorocznym zimowym rozkładzie sezonowych lotów z Los Angeles do Christchurch i z Dallas-Fort Worth do Auckland.

Obecnie w segmencie tras dalekodystansowych American Airlines koncentrują się na zaledwie kilku możliwych to obsługi i zapewniających opłacalność połączeniach, takich jak na lotniska Londyn-Heathrow i Tokio-Narita.

Także linie Air France zostały zmuszone do opóźnienia inauguracji codziennych lotów z paryskiego lotniska im. Charlesa de Gaulle’a do Krakowa, które miały wystartować już 29 marca br. i być obsługiwane Airbusami A320 z 12 miejscami w klasie biznes i 156 miejscami w klasie ekonomicznej (Kraków na mapie połączeń Air France, 2016-01-26).

Zgodnie z aktualnymi informacjami dostępnymi w systemie rezerwacyjnym francuskiego przewoźnika, rejsy na trasie Paryż – Kraków mają ruszyć najwcześniej 4 maja. Czy tak się stanie będzie to zależało od postępów w walce z epidemią koronawirusa i terminem zniesienia zakazu lotów do Polski, a także od zainteresowania ze strony pasażerów.

Na podstawie informacji Mariana Nałęcza


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.