Po niedawnym pierwszym cięciu metalu rozpoczęto produkcja pierwszego dodatkowego paliwa dla nowego samolotu wąskokadłubowego dalekiego zasięgu A321XLR. Zbiornik, zintegrowany z sekcjami kadłuba o numerach 15 i 17, został ulokowany tuż za wnęką podwozia głównego i mieści do 12900 l nafty. Ponieważ zajmuje w ładowni mniej miejsca, uwalnia przestrzeń pod podłogą kabiny pasażerskiej, umożliwiając zabranie dodatkowego ładunku na trasach długodystansowych, jednocześnie zwiększając zasięg samolotu nawet do 8700 km.
Produkcją zbiornika zajmuje się spółka Premium AEROTEC, której zadanie to Airbus zlecił we wrześniu 2019. Prace, wykonywane w zakładach w Augsburgu w Niemczech, obejmują produkcję pozostałych elementów zbiornika oraz montaż całej konstrukcji i wyposażenie jej w instalacje. Następnym etapem będą próby funkcjonalne, poprzedzające dostawę do zakładu Airbusa w Hamburgu, co powinno nastąpić na początku przyszłego roku. Tam zbiornik zostanie zabudowany w kadłubie A321XLR (Rozpoczęto produkcję A321XLR, 2020-04-24).