Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Produkcja dodatkowego zbiornika A321XLR

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 06 sierpnia 2020

Po niedawnym pierwszym cięciu metalu rozpoczęto produkcja pierwszego dodatkowego paliwa dla nowego samolotu wąskokadłubowego dalekiego zasięgu A321XLR. Zbiornik, zintegrowany z sekcjami kadłuba o numerach 15 i 17, został ulokowany tuż za wnęką podwozia głównego i mieści do 12900 l nafty. Ponieważ zajmuje w ładowni mniej miejsca, uwalnia przestrzeń pod podłogą kabiny pasażerskiej, umożliwiając zabranie dodatkowego ładunku na trasach długodystansowych, jednocześnie zwiększając zasięg samolotu nawet do 8700 km.

Pierwszy element dodatkowego zbiornika paliwa dla Airbusa A321XLR / Zdjęcie: Airbus

Produkcją zbiornika zajmuje się spółka Premium AEROTEC, której zadanie to Airbus zlecił we wrześniu 2019. Prace, wykonywane w zakładach w Augsburgu w Niemczech, obejmują produkcję pozostałych elementów zbiornika oraz montaż całej konstrukcji i wyposażenie jej w instalacje. Następnym etapem będą próby funkcjonalne, poprzedzające dostawę do zakładu Airbusa w Hamburgu, co powinno nastąpić na początku przyszłego roku. Tam zbiornik zostanie zabudowany w kadłubie A321XLR (Rozpoczęto produkcję A321XLR, 2020-04-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.