Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Automatyczny montaż Ił-76MD-90A

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, 26 sierpnia 2020

W zakładach Awiastar-SP w Uljanowsku, wchodzących w skład OAK, zakończono automatyczny montaż kadłuba pierwszego samolotu transportowego Ił-76MD-90A.

Maksymalna wydajność nowej linii automatycznego montażu to 18 samolotów Ił-76MD-90A rocznie / Zdjęcia: OAK 

Linia automatycznego montażu Ił-76MD-90A składa się z 10 zrobotyzowanych stanowisk, które zostały opracowane i wyprodukowane w całości w Federacji Rosyjskiej przez rosyjskich specjalistów. Na pierwszym z nich łączone są ze sobą poszczególne sekcje kadłuba. Stanowisko montażu kadłuba składa się z 12 kolumn (siłowników) pozycjonujących (nośność każdej z nich to 16 t) i pulpitu sterowania. Położenie poszczególnych sekcji jest ustalane za pomocą dalmierzy laserowych.

Po połączeniu sekcji kadłuba na pierwszym stanowisku jest on przenoszony do następnego stanowiska, gdzie odbywa się zabudowanie instalacji hydraulicznych. Na kolejnych stanowiskach odbywa się zabudowanie elementów instalacji elektrycznych, połączenie skrzydeł z kadłubem i zabudowanie usterzenia. Następnie płatowiec jest opuszczany na podwozie i przenoszony do kolejnych stanowisk, gdzie odbywa się zabudowanie silników i próby instalacji pokładowych.

Uruchomienie nowej linii montażu jest przełomowym wydarzeniem dla Awiastar-SP i całego krajowego przemysłu lotniczego, ponieważ jest to pierwszy w FR przypadek zastosowania takiej technologii do montażu dużych samolotów transportowych. Większość operacji jest wykonywana przez roboty. Wykorzystanie technologii cyfrowych zmniejszy pracochłonność samej pracy i znacząco skróci czas montażu zespołów płatowca. Wprowadzenie nowego procesu technologicznego i unowocześnienie zaplecza produkcyjnego w Aviastar-SP umożliwi zwiększenie tempa produkcji seryjnej nawet do 12 samolotów rocznie – stwierdził pierwszy zastępca dyrektora generalnego OAK Siergiej Jarkowoj.

W porównaniu do dotychczas stosowanej technologii montażu, zautomatyzowana linia zmniejsza pracochłonność montażu płatowca o prawie 40% i czterokrotnie skraca czas montażu końcowego samolotu. Maksymalna wydajność nowej linii montażu to 18 samolotów rocznie (Pierwszy seryjny Ił-76MD-M dla WKS FR, 2018-03-14, Oficjalny oblot Ił-78M-90A, 2018-01-28).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.