Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Automatyczny montaż Ił-76MD-90A

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, 26 sierpnia 2020

W zakładach Awiastar-SP w Uljanowsku, wchodzących w skład OAK, zakończono automatyczny montaż kadłuba pierwszego samolotu transportowego Ił-76MD-90A.

Maksymalna wydajność nowej linii automatycznego montażu to 18 samolotów Ił-76MD-90A rocznie / Zdjęcia: OAK 

Linia automatycznego montażu Ił-76MD-90A składa się z 10 zrobotyzowanych stanowisk, które zostały opracowane i wyprodukowane w całości w Federacji Rosyjskiej przez rosyjskich specjalistów. Na pierwszym z nich łączone są ze sobą poszczególne sekcje kadłuba. Stanowisko montażu kadłuba składa się z 12 kolumn (siłowników) pozycjonujących (nośność każdej z nich to 16 t) i pulpitu sterowania. Położenie poszczególnych sekcji jest ustalane za pomocą dalmierzy laserowych.

Po połączeniu sekcji kadłuba na pierwszym stanowisku jest on przenoszony do następnego stanowiska, gdzie odbywa się zabudowanie instalacji hydraulicznych. Na kolejnych stanowiskach odbywa się zabudowanie elementów instalacji elektrycznych, połączenie skrzydeł z kadłubem i zabudowanie usterzenia. Następnie płatowiec jest opuszczany na podwozie i przenoszony do kolejnych stanowisk, gdzie odbywa się zabudowanie silników i próby instalacji pokładowych.

Uruchomienie nowej linii montażu jest przełomowym wydarzeniem dla Awiastar-SP i całego krajowego przemysłu lotniczego, ponieważ jest to pierwszy w FR przypadek zastosowania takiej technologii do montażu dużych samolotów transportowych. Większość operacji jest wykonywana przez roboty. Wykorzystanie technologii cyfrowych zmniejszy pracochłonność samej pracy i znacząco skróci czas montażu zespołów płatowca. Wprowadzenie nowego procesu technologicznego i unowocześnienie zaplecza produkcyjnego w Aviastar-SP umożliwi zwiększenie tempa produkcji seryjnej nawet do 12 samolotów rocznie – stwierdził pierwszy zastępca dyrektora generalnego OAK Siergiej Jarkowoj.

W porównaniu do dotychczas stosowanej technologii montażu, zautomatyzowana linia zmniejsza pracochłonność montażu płatowca o prawie 40% i czterokrotnie skraca czas montażu końcowego samolotu. Maksymalna wydajność nowej linii montażu to 18 samolotów rocznie (Pierwszy seryjny Ił-76MD-M dla WKS FR, 2018-03-14, Oficjalny oblot Ił-78M-90A, 2018-01-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.