Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brazylijski certyfikat Centuriona

Lotnictwo cywilne, 10 sierpnia 2009

Sprawdzają się zapowiedzi nowych władz Centuriona, spółki produkującej lotnicze diesle o tej samej nazwie, odziedziczone po Thielert AG. Przedsiębiorstwo wznowiło produkcję. Udało się mu również uzyskać kolejny certyfikat, tym razem w Brazylii.

Centurion zabudowany na jednym z modeli samolotów Pipera. Lotnicze turbodiesle, mimo nieco gorszego stosunku moc/masa, niż silniki benzynowe, charakteryzują się zdecydowanie mniejszym zużyciem paliwa oraz lepszymi charakterystykami pracy przy niskich obrotach / Zdjęcie: Thielert AG

Thielert AG, spółka produkująca lotnicze silniki, oparte na samochodowych turbodieslach Volkswagena i Mercedesa, z powodu nadużyć finansowych założyciela, splajtowała w ubiegłym roku (zobacz: Kto wykupi Thielerta?). Kiedy wydawało się, że rzesze właścicieli samolotów z tymi silnikami będą zmuszeni zmienić jednostki napędowe, z powodu braku części zamiennych i serwisu, pojawili się nowi inwestorzy, gotowi do ponownego uruchomienia produkcji.

W kwietniu, w czasie międzynarodowej wystawy lotnictwa ogólnego Aero 2009 w Friedrichshafen ogłoszono przekształcenie Thielert AG w upadłości, w spółkę Centurion. Jej nowe władze zapowiedziały odtworzenie produkcji i wznowienie dostaw (zobacz: Aero 2009: Był Thielert, jest Centurion).

Ostatnie doniesienia potwierdzają, że nowy podmiot rozpoczął powrót na międzynarodowe rynki. Jasper M. Wolffson, szef rady nadzorczej spółki, poinformował, że brazylijskie władze lotnicze przyznały certyfikat, dopuszczający do lotów silniki Centurion 1.7 i 2.0 - podstawowe produkty przedsiębiorstwa. Brazylia jest 61. krajem, który wydał zgodę na wykorzystywanie tych jednostek napędowych.

W najbliższym czasie oczekiwany jest również certyfikat władz lotniczych tego kraju dla samolotów Cessna 172 i Piper PA 28, wyposażonych w Centuriony.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.