Sprawdzają się zapowiedzi nowych władz Centuriona, spółki produkującej lotnicze diesle o tej samej nazwie, odziedziczone po Thielert AG. Przedsiębiorstwo wznowiło produkcję. Udało się mu również uzyskać kolejny certyfikat, tym razem w Brazylii.
Thielert AG, spółka produkująca lotnicze silniki, oparte na samochodowych turbodieslach Volkswagena i Mercedesa, z powodu nadużyć finansowych założyciela, splajtowała w ubiegłym roku (zobacz: Kto wykupi Thielerta?). Kiedy wydawało się, że rzesze właścicieli samolotów z tymi silnikami będą zmuszeni zmienić jednostki napędowe, z powodu braku części zamiennych i serwisu, pojawili się nowi inwestorzy, gotowi do ponownego uruchomienia produkcji.
W kwietniu, w czasie międzynarodowej wystawy lotnictwa ogólnego Aero 2009 w Friedrichshafen ogłoszono przekształcenie Thielert AG w upadłości, w spółkę Centurion. Jej nowe władze zapowiedziały odtworzenie produkcji i wznowienie dostaw (zobacz: Aero 2009: Był Thielert, jest Centurion).
Ostatnie doniesienia potwierdzają, że nowy podmiot rozpoczął powrót na międzynarodowe rynki. Jasper M. Wolffson, szef rady nadzorczej spółki, poinformował, że brazylijskie władze lotnicze przyznały certyfikat, dopuszczający do lotów silniki Centurion 1.7 i 2.0 - podstawowe produkty przedsiębiorstwa. Brazylia jest 61. krajem, który wydał zgodę na wykorzystywanie tych jednostek napędowych.
W najbliższym czasie oczekiwany jest również certyfikat władz lotniczych tego kraju dla samolotów Cessna 172 i Piper PA 28, wyposażonych w Centuriony.