Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Opóźnienie 737 MAX 10

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 04 lutego 2021

W swoim raporcie rocznym za 2020 Boeing ogłosił, że dostawy pierwszych seryjnych samolotów wąskokadłubowych 737 MAX 10 rozpoczną się w 2023. Oznacza to, że opóźnią się o 2 lata względem pierwotnych planów. Jak podaje amerykański koncern zwłoka spowodowana jest problemami konstrukcyjnymi i kryzysem będącym efektem pandemii SARS-CoV-2.

Prototyp Boeinga 737 MAX 10 – największego samolotu tej rodziny – dotychczas nie został jeszcze oblatany / Zdjęcie: Boeing

Prototyp Boeinga 737 MAX 10 – największego samolotu tej rodziny – został zaprezentowany 22 listopada 2019, ale dotychczas nie wzbił się w powietrze (Roll-out Boeinga 737 MAX 10, 2019-11-23). Boeing zdobył zamówienia na 438 MAX-y 10 od 17 towarzystw. Najwięcej zamówiły United Ailines (100), VietJet Air (80) oraz flydubai i Lion Air (po 50).

Natomiast dostawy seryjnych 737 MAX 7 mają zostać zrealizowane jeszcze w roku bieżącym.Oblot pierwszego MAX-a 7 odbył się 16 marca 2018 (Boeing 737 MAX 7 oblatany, 2018-03-21).

Najmniejszy model rodziny jest przystosowany do przewozu maksymalnie 172 pasażerów. Jego zasięg obliczeniowy to 7130 km. Jak podaje producent w porównaniu z bezpośrednim konkurentem – Airbusem A319neo – Boeing 737 MAX 7 ma przewozić 12 osób więcej na dystans dłuższy o 740 km, przy niższym o 7% koszcie operacyjnym w przeliczeniu na jednego pasażera.

Samoloty tego modelu zamówiło zaledwie dwóch przewoźników – Southwest Airlines (30) i WestJet (22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.