Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

PLL LOT wznowiły eksploatację MAX-ów

Lotnictwo cywilne, 25 marca 2021

Wczoraj, 24 marca 2021, o godzinie 16:45 należący do Polskich Linii Lotniczych LOT Boeing 737 MAX 8, noszący znaki rejestracyjne SP-LVD, wystartował z Warszawy zabierając pasażerów do Oslo. Od teraz samoloty tego typu w zależności od zapotrzebowania będą wykonywały rejsy do wybranych miast w Europie dostępnych w ofercie połączeń LOT-u. 

Jako pierwszy do regularnej eksploatacji w PLL LOT powrócił Boeng 737 MAX 8 noszący znaki rejestracyjne SP-LVD / Zdjęcie: Krzysztof Moczulski, PLL LOT

Zadbaliśmy o kompleksowe wykonanie prac technicznych i upewniliśmy się, że MAX-y są w pełni bezpieczne i gotowe do zabrania naszych pasażerów na pokład. Każdy pilot LOT-u, który zasiądzie za sterami Boeinga 737 MAX został ponownie przeszkolony w symulatorach i wykonał dodatkowe loty z instruktorem. Tym samym zrobiliśmy wszystko, aby nasi pasażerowie czuli się maksymalnie komfortowo na pokładzie tych maszyn– mówi Maciej Wilk, członek zarządu LOT ds. operacyjnych.

Proces przeszkolenia załóg został przeprowadzony w symulatorach w ośrodku Boeinga na lotnisku Londyn-Gatwick. Szkolenie polegało na demonstracji i praktycznym przećwiczeniu procedur w symulatorze 737 MAX, oraz prezentacji systemów, które zostały na nowo zabudowane bądź zmodyfikowane. Wszystkie sesje przeprowadzane były przez instruktorów Boeinga pod nadzorem instruktorów LOT-u. Obecność LOT-owskiej kadry na szkoleniach w charakterze obserwatorów to wewnętrzny wymóg LOT-u wdrożony po to, aby zagwarantować jak najwyższą efektywność procesu.

Bardzo ważnym elementem przygotowania pilotów do rejsów 737 MAX były obloty techniczne z instruktorem, które mogły być wykonane dopiero po uzyskaniu od Urzędu Lotnictwa Cywilnego poświadczenia przeglądu zdatności do lotu (ARC). Dopiero spełnienie tych wymogów umożliwiło wykonanie przez każdego z uprawnionych pilotów, rejsów z instruktorem, w trakcie których przećwiczone standardowe procedury operacyjne.

LOT ma 5 samolotów 737 MAX 8. Obecnie dwa z nich otrzymały już certyfikat uprawniający do lotów z pasażerami (ARC) wydawany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Kolejny został skierowany do bazy obsługowej LOTAMS na przegląd ciężki typu C, trwający ok. 14 dni i zajmujący ok. 2200 rbh. Ostatnie dwa znajdują się obecnie w Lublinie, gdzie czekają na przebazowanie (MAX-y wracają do Warszawy, 2021-03-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.