Holding Wiertalioty Rossii poinformował, że w listopadzie i grudniu 2020 podpisał umowy ze spółką Industria de Aviacao e Servisos (IAS), odpowiedzialną za utrzymanie zdatności do lotu statków powietrznych Força Aérea Brasileira (FAB, wojsk lotniczych Brazylii).
Zgodnie z nimi strona rosyjska zapewni dostawę zestawów do remontów śmigłowców uderzeniowych AH-2 Sabre (miejscowe oznaczenie Mi-35M), dostarczy szereg nowych podzespołów, a także naprawi niektóre agregaty w swoich zakładach w FR. Ponadto rosyjscy specjaliści zajmą się przedłużeniem trwałości użytkowej każdego śmigłowca. Prace zrealizuje centrum obsługowe IAS, utworzone w ramach zobowiązań offsetowych strony rosyjskiej na mocy kontraktu na dostawę 12 AH-2 dla FAB.
Przywiązujemy szczególną wagę do tego projektu i jesteśmy w pełni przygotowani do jego realizacji. Jestem przekonany, że nasi brazylijscy partnerzy będą w stanie szybko rozwiązać szereg problemów technicznych, aby rozpocząć prace. W szczególności oczekujemy od IAS podpisania pięciu dodatkowych umów, dotyczących wysyłania do nas agregatów w celu wymiany lub napraw, jak zostało to uzgodnione z FAB. Bez tych dokumentów nie możemy rozpocząć prac – powiedział dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii Andriej Boginskij.
Adaptacja rosyjskich śmigłowców do warunków Amazonii przebiegła pomyślnie i mimo różnic klimatycznych między Brazylią a krajem producenta problemy były minimalne. AH-2 okazał się naprawdę niezawodny i godny zaufania. Region Amazonki pozwala na pokazanie wszechstronności wiropłata, ponieważ nie ma tam utwardzonych dróg startowych – Sabre może lądować na dowolnej twardej powierzchni, w odległych obszarach, gdzie istnieje tylko minimalna infrastruktura naziemna, w każdych warunkach pogodowych, zapewniając stałą osłonę bojową – dodał mjr Romulo Amaral, dowódca 2º/8º GAv (2. eskadry 8. Grupy Lotnictwa) Esquadrão Poti użytkującej AH-2 (Tápio 2020, 2020-08-28).