Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowa koncepcja HondaJet

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 13 października 2021

Podczas rozpoczętej wczoraj, 12 października 2021, konwencji NBAA-BACE w Las Vegas, japoński koncern Honda Aircraft zaprezentował koncepcję nowego samolotu dyspozycyjnego, oznaczonego jako HondaJet 2600. Jego rozpiętość wynosić ma 17,29 m, długość całkowita –17,62 m, a wysokość – 4,84 m. Maksymalna obliczeniowa masa startowa samolotu (MTOW) to 7938 kg.

Japończycy nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji o rozpoczęciu produkcji odrzutowca klasy biznes HondaJet 2600. Jeżeli tak się stanie, samolot będzie certyfikowany wg przepisów FAA Part 23 / Ilustracje: Honda Aircraft

W kabinie o szerokości 1,55 m i wysokości 1,59 ma mieścić się 1 pilot i 11 pasażerów lub 2 pilotów i 9 pasażerów oraz kuchnia i toaleta. Inna opcja konfiguracji wnętrza to 6 fotele i kanapa (będąca miejscem do spania). Łączna objętość przedziałów bagażowych to 3,4 m3.

HondaJet 2600 ma rozwijać prędkość maksymalną 834 km/h i operować na maksymalnej wysokości 14 326 m (na której wysokość kabinowa ma wynosić 1940 m). Zasięg samolotu z 1 pilotem 4 pasażerami i rezerwą paliwa NBAA IFR szacowany jest na 4862 km. Obliczeniowa długość startu przy MTOW to 1062 m, a długość lądowania przy maksymalnej masie do lądowania – 762 m.

W odróżnieniu od poprzedniego modelu – HA-420 (Nowa wersja Hondy Jet, 2021-05-27), HondaJet 2600 ma być napędzany silnikami zabudowanymi w tylnej części kadłuba. Prezes Honda Aircraft Michimasa Fujino nie ujawnił, któe będzie cih prodceuntem, wiadomo jednak, że obecnie koncern GE Honda Aero Engines prowadzi prace nad rodziną zespołów napędowych dla samolotów dyspozycyjnych.

Wyposażenie kabiny załogi nowego biznesjeta stanowić ma, podobnie jak w HA-420, awionika Garmin G3000. Nowością będą automatyczne przepustnice i układ ostrzegający przed możliwością wypadnięcia z pasa podczas lądowania. Konstruktorzy chcą także użyć zasilania elektrycznego do napędu hamulców, podwozia, klap i przerywaczy oraz układu wspomagania sterowania podwoziem przednim podczas lądowania.

Dostrzegliśmy potrzebę skonstruowania nowego typu samolotu na podstawie oceny nowych segmentów rynku. HondaJet 2600 da całkowicie nowych możliwości, otworzy nowe miejsca docelowe i umożliwi dekarbonizację lotnictwa – stwierdził prezes Fujino.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.