Pierwszy satelita Inmarsat-6, I-6 F1, zbudowany przez Airbusa, został wysłany z zakładu w Tuluzie do Tanegashimy w Japonii i jest już gotowy do startu, planowanego na grudzień. Satelita zostanie wyniesiony na orbitę rakietą nośną H-IIA zbudowaną przez Mitsubishi Heavy Industries (MHI). Inmarsat-6 F1 bazuje na konstrukcji Eurostar E3000 i będzie 54 wystrzelonym pojazdem kosmicznym zbudowanym na tej platformie. Będzie to zarazem piąty Eurostar wyposażony w napęd elektryczny służący do zmiany orbity.
Masa satelity, zmniejszona dzięki zastosowaniu napędu elektrycznego, umożliwia zabranie podwójnego ładunku (pasmo Ka i L), który powstał z wykorzystaniem w wyjątkowo dużym zakresie aparatury cyfrowej nowej generacji.
François Gaullier, dyrektor Airbusa ds. systemów telekomunikacyjnych, powiedział: Inmarsat-6 F1 przenosi jedną z najbardziej wyrafinowanych aparatur cyfrowych, jakie kiedykolwiek zbudowaliśmy. Zapewnia użytkownikowi niezwykłe możliwości działania i pojemność. [...]
Inmarsat-6 otrzymał dużą, 9-m antenę do obsługi pasma L i dziewięć wielowiązkowych anten dla pasma Ka. Modułowy procesor cyfrowy nowej generacji zapewnia pełną elastyczność routingu do 8000 kanałów i dynamiczne przydzielanie mocy do ponad 200 wiązek punktowych w paśmie L. Wiązki punktowe w paśmie Ka będą sterowane względem całej widocznej przez anteny powierzchni naszej planety, z elastycznym przydziałem kanałów.
Dzięki zwiększonej pojemności i elastyczności nowy satelita umożliwi Inmarsatowi oferowanie obecnym i przyszłym klientom z sektora transportu lądowego, morskiego i powietrznego bardziej zaawansowanych usług w paśmie L, w tym bardzo tanich usług mobilnych i aplikacji IoT. Inmarsat-6 uzupełni i ulepszy usługi pasma L oferowane przez ELERA i zacznie świadczenie usług w pasmie Ka, co pozwoli rozszerzyć dostępną na całym świecie szybką usługę szerokopasmową Inmarsatu – Global Xpress (Nowe satelity dla Inmarsat, 2019-05-31).