Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Iris dla Europy

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 marca 2018

Thales Alenia Space i Inmarsat, dostawca mobilnej łączności satelitarnej, będą rozwijać wraz z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA) projekt Iris, który ma usprawnić zarządzanie ruchem lotniczym w Europie.

/ Ilustracja: Thales

Nowy system będzie wspierać program SESAR (Single European Skies ATM Research). Wprowadzone innowacje pozwolą na wydajniejsze zarządzanie ruchem lotniczym. Ciągła wymiana informacji na temat pozycji samolotów i punktów nawigacyjnych umożliwi pilotom oraz kontrolerom ruchu lotniczego planować optymalne trasy lotu. Przełoży się to na oszczędność paliwa, zmniejszoną emisję CO2, skrócenie czasu lotu i punktualność linii lotniczych.

System oparty jest na rozwiązaniu SB-S Inmarsat, które jest już wdrażana przez linie lotnicze. Rozwiązania Iris zwolnią również miejsce na łączach radiowych VHF. Nowa technologia jest oparta na protokole IP. Budowa i testowanie innowacyjnego systemu potrwa 36 miesięcy. Thales Alenia Space skoncentruje się na pełnej zdolności operacyjnej systemu Iris – zajmie się projektowaniem segmentów kosmicznych i określi dalszy plan działań. Ponadto Thales Alenia Space będzie budować inżynierię systemów związanych m.in. z wydajnością i bezpieczeństwem programu.

Iris to system łączności satelitarnej przeznaczony do zarządzania ruchem lotniczym programu ARTES (Advanced Research In Telecommunications Systems) prowadzonego przez ESA. Jest on realizowany w ścisłej współpracy z programem SESAR uruchomionym w 2006 przez Eurocontrol i Komisję Europejską (Aktualne wyzwania polskiego lotnictwa cywilnego, 2017-07-13).

Iris realizuje główne założenia planu SESAR dotyczącego modernizacji zarządzania ruchem lotniczym w całej Europie. Do 2021 system Iris ma zapewnić łączność ziemia-powietrze i wprowadzić rozwiązania, które pozwolą określić pozycję samolotu w 4 wymiarach: szerokości i długości geograficznej, wysokości i czasie. Umożliwi to precyzyjne śledzenie lotów i wydajne zarządzanie ruchem. Do 2028 Iris umożliwi pełne zarządzanie trajektorią lotów 4D w przestrzeni powietrznej na całym świecie, a technologia transferu danych będzie głównym środkiem łączności między kontrolerami a pilotami (Internet nad chmurami , 2017-05-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.