Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zakaz pływania dla AAV7

Wojska lądowe, 20 grudnia 2021

Dowództwo US Marine Corps (korpusu piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych Ameryki) wprowadziło stały zakaz pływania dla transporterów opancerzonych AAV7 (znanych też jako LVTP-7) w związku z obawami o bezpieczeństwo załóg i desantu. Zakaz może być złamany jedynie w sytuacji nadzwyczajnej, np. konfliktu zbrojnego.

Zmodernizowane AAV7SU mają wejść w skład czterech batalionów piechoty morskiej / Zdjęcie: Maciej Hypś

Zakaz pływania dla AAV7 jest następstwem wypadku z 30 lipca 2020, gdy w czasie szkolenia u wybrzeży Kalifornii jeden z transporterów zatonął powodując śmierć 8 żołnierzy piechoty morskiej i jednego marynarza. Do wypadku doszło, gdy transporter wracał na okręt desantowy-dok USS Somerset (LPD 25). W trakcie pływania wóz zaczął bardzo szybko nabierać wody i nie dał załodze szans na ewakuację. W transporterze znajdowało się 15 marines i marynarz.

Pierwszy zakaz pływania dla AAV7 wydano bezpośrednio po wypadku na czas prowadzonego dochodzenia. Zakończyło się ono w kwietniu 2021 wydaniem licznych rekomendacji mających podnieść bezpieczeństwo operacji desantowych z wykorzystaniem tych transporterów. Obecna decyzja dowództwa USMC przedłuża ten zakaz na czas nieokreślony.

Równocześnie w wydanym komunikacie podkreślono skuteczność wprowadzonych środków poprawiających bezpieczeństwo i to, że przy ich stosowaniu AAV7 pozostaje bezpiecznym i efektywnym środkiem desantowym. Jednocześnie w związku z ich wiekiem oraz stopniowym wprowadzaniem do służby nowych transporterów ACV oraz preferowanymi innymi metodami prowadzenia operacji desantowych przez USMC, AAV7 nie będą już wykorzystywane w rutynowych ćwiczeniach, a jedynie w sytuacjach nadzwyczajnych. AAV7 nadal bez zmian będą wykorzystywane do prowadzenia zadań na lądzie (Więcej seryjnych ACV dla USMC, 2021-02-15).

Rozwój AAV7 rozpoczął się w 2. połowie lat 1960. W 1970 Departament Obrony zamówił 942 pojazdy, a pierwsze z nich zostały dostarczone po roku. W 1982 zainicjowano program wydłużenia okresu trwałości (SLEP). Zmodernizowano napęd, uzbrojenie i opancerzenie. W XXI w. przeprowadzono kolejną modernizację – AAV Survivability Upgrade Program (AAV SU). Na transporterach zainstalowano dodatkowy pancerz ceramiczny, silnik VT903 o mocy zwiększonej do 503 kW i zmodyfikowano układ przeniesienia napędu. Zakończenie służby AAV7 w USMC przewidziano na 2030 (Termowizory dla AAV-7 , 2020-09-17, Dostawa pierwszego AAV-SU, 2016-03-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.