Dowództwo US Marine Corps (korpusu piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych Ameryki) wprowadziło stały zakaz pływania dla transporterów opancerzonych AAV7 (znanych też jako LVTP-7) w związku z obawami o bezpieczeństwo załóg i desantu. Zakaz może być złamany jedynie w sytuacji nadzwyczajnej, np. konfliktu zbrojnego.
Zakaz pływania dla AAV7 jest następstwem wypadku z 30 lipca 2020, gdy w czasie szkolenia u wybrzeży Kalifornii jeden z transporterów zatonął powodując śmierć 8 żołnierzy piechoty morskiej i jednego marynarza. Do wypadku doszło, gdy transporter wracał na okręt desantowy-dok USS Somerset (LPD 25). W trakcie pływania wóz zaczął bardzo szybko nabierać wody i nie dał załodze szans na ewakuację. W transporterze znajdowało się 15 marines i marynarz.
Pierwszy zakaz pływania dla AAV7 wydano bezpośrednio po wypadku na czas prowadzonego dochodzenia. Zakończyło się ono w kwietniu 2021 wydaniem licznych rekomendacji mających podnieść bezpieczeństwo operacji desantowych z wykorzystaniem tych transporterów. Obecna decyzja dowództwa USMC przedłuża ten zakaz na czas nieokreślony.
Równocześnie w wydanym komunikacie podkreślono skuteczność wprowadzonych środków poprawiających bezpieczeństwo i to, że przy ich stosowaniu AAV7 pozostaje bezpiecznym i efektywnym środkiem desantowym. Jednocześnie w związku z ich wiekiem oraz stopniowym wprowadzaniem do służby nowych transporterów ACV oraz preferowanymi innymi metodami prowadzenia operacji desantowych przez USMC, AAV7 nie będą już wykorzystywane w rutynowych ćwiczeniach, a jedynie w sytuacjach nadzwyczajnych. AAV7 nadal bez zmian będą wykorzystywane do prowadzenia zadań na lądzie (Więcej seryjnych ACV dla USMC, 2021-02-15).
Rozwój AAV7 rozpoczął się w 2. połowie lat 1960. W 1970 Departament Obrony zamówił 942 pojazdy, a pierwsze z nich zostały dostarczone po roku. W 1982 zainicjowano program wydłużenia okresu trwałości (SLEP). Zmodernizowano napęd, uzbrojenie i opancerzenie. W XXI w. przeprowadzono kolejną modernizację – AAV Survivability Upgrade Program (AAV SU). Na transporterach zainstalowano dodatkowy pancerz ceramiczny, silnik VT903 o mocy zwiększonej do 503 kW i zmodyfikowano układ przeniesienia napędu. Zakończenie służby AAV7 w USMC przewidziano na 2030 (Termowizory dla AAV-7 , 2020-09-17, Dostawa pierwszego AAV-SU, 2016-03-15).