Południowokoreańska agencja zamówień wojskowych (DAPA) poinformowała o zakończeniu dostaw czołgów podstawowych K2 drugiej serii produkcyjnej. Tym samym Daehanminguk Yuk-gun (wojska lądowe Republiki Korei) dysponują już 206 pojazdami tego typu (Dostawy pierwszych K2 drugiej serii, 2019-05-31).
Republika Korei zamówiła pierwsze czołgi K2 w 2010. Dostawy 100 pojazdów zrealizowano do 2015. Drugą umowę podpisano w 2014. Zakładała ona dostawy 106 czołgów do 2021. Zostały jednak opóźnione z powodu przedłużających się prac nad rodzimym układem napędowym (Problemy z napędem czołgów K2, 2017-10-14). Ostatecznie udało się jednak dopracować własny silnik wysokoprężny Doosan Infracore DV27K o mocy 1500 KM. Jest to główny element wyróżniający czołgi drugiej serii produkcyjnej. DV27K zastąpił montowany we wcześniejszych czołgach niemiecki silnik MTU MT833 o tej samej mocy. Mimo to w powerpacku wciąż jest montowany importowany z Niemiec układ przeniesienia napędu Renk HSWL 295 TM .
Obecnie trwa produkcja 54 czołgów trzeciej serii zamówionych w 2020. Termin dostaw mija w przyszłym roku. Wozy będą wyposażone w taki sam napęd jak te z drugiej serii. Jest to spowodowane problemami z opracowaniem rodzimej przekładni EST15K. Mimo to wprowadzone zostaną pewne udoskonalenia względem starszych pojazdów. W wozach trzeciej serii pojawią się nowocześniejsze systemy wymiany danych, lepsze urządzenia optoelektroniczne dowódcy i kierowcy, zaś system kierowania ogniem zostanie wzbogacony o układ automatycznego śledzenia celu. Usprawnienia będą zaimplementowane już od pierwszego egzemplarza K2 trzeciej serii (Trzecia transza K2, 2020-12-28).