Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnienia Altaya

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 25 listopada 2019

W związku z problemami technicznymi projekt tureckiego czołgu podstawowego Altay prawdopodobnie zanotuje jeszcze większe opóźnienie. Już teraz wynosi ono 8 lat względem pierwotnych założeń.

Poza Turcją 100 Altayów zamówił Katar / Zdjęcie: BMC

Problemy dotyczą ograniczeń technologicznych tureckiego przemysłu. Główną bolączką jest brak napędu. Turecka aktywność w Syrii spowodowała zdecydowaną reakcję państw Zachodu, czego rezultatem jest wstrzymanie dostaw niemieckich silników MTU MT 883 Ka-501 montowanych dotychczas w Altayu. Z kolei termin zakończenia prac nad tureckim napędem dla czołgu o mocy 1800 KM wciąż nie jest znany.

W październiku tego roku główny udziałowiec spółki BMC odpowiedzialnej za produkcję Altaya, Ethem Sanack wyraził nadzieję, że czołgi trafią do służby w przeciągu 24 miesięcy. Według źródeł w tureckim przemyśle wydaje się to mało prawdopodobne. Choć przewidywano wyprodukowanie pierwszych czołgów seryjnych w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy w listopadzie 2018, bardziej realny termin podawany przez przemysł to 48 miesięcy.

Altay jest czołgiem zaprojektowanym w Turcji przy wsparciu inżynierów z Republiki Korei i z użyciem zagranicznych komponentów. Wieloletnie prace nad programem pozwoliły na podpisanie umowy w ubiegłym roku. Turecki resort obrony zamówił 250 czołgów pierwszej transzy (Katar kupi czołgi Altay, 2019-03-14, Kontrakt na 250 czołgów Altay, 2018-11-10).

Pierwsze 40 wozów ma zostać wyposażone w system ochrony aktywnej Akkor. Jednocześnie trwają nad udoskonalonymi czołgami drugiej transzy. Ankara zamierza pozyskać w czterech transzach nawet 1000 czołgów Altay, które zastąpią Leopardy 1, Leopardy 2 i M6000.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.