Turkish Aerospace Industries w trakcie odbywających się w Kuala Lumpur targów zbrojeniowych Defence Services Asia 2022 promuje propozycję współpracy z malezyjskim przemysłem obronnym. Turcy mają nadzieję, że dzięki temu uda się im sprzedać do Malezji swoje samoloty i śmigłowce.
TAI oferuje Malezji samoloty szkolno-treningowe Hürjet, bsl Anka, myśliwce TF-X i śmigłowce T625 Gökbey. We wszystkich przypadkach możliwy jest udział malezyjskiego przemysłu w produkcji podzespołów lub końcowym montażu. Najbardziej zaawansowana jest kwestia Hürjetów. Potencjalne zamówienie dotyczy 18 samolotów w pierwszej transzy z opcją na 18 kolejnych. Turecka oferta obejmuje m.in. możliwość wyprodukowania w Malezji 15 z 18 samolotów (Początek montażu TAI HurJet, 2022-01-15).
Prezes TAI Temel Kotil zapowiedział również możliwość uruchomienia w Malezji produkcji komponentów do śmigłowców T625 i bliżej niesprecyzowane partnerstwo w pracach nad TF-X. Malezja nie ma żadnego doświadczenia w produkcji samolotów czy silników, ale tamtejszy przemysł ma spore doświadczenie w projektowaniu i produkcji elementów kompozytowych. Udział w tureckich programach lotniczych pozwoliłby zdobyć nowe kompetencje i rozwinąć gospodarkę (TF-X z silnikami Rolls-Royce, 2022-03-16).
Atutem tureckiej oferty są już realizowane w Malezji inwestycje TAI. Jesienią 2021 tureckie przedsiębiorstwo otworzyło w tym kraju biuro projektowe i inżynierskie. Według słów prezesa Kotila będą w nim realizowane wspólne projekty dotyczące nowych technologii, szczególnie z dziedziny awioniki .