Najnowsza wersja bwp CV90 Mk IV jest prezentowana w czasie Eurosatory 2022. Pojazd ten, bazujący na modernizacji holenderskich CV9035NL, wyróżnia się wysokim poziomem cyfryzacji i nową architekturą elektroniczną.
Waga bwp w tej wersji zwiększyła się do 38 t, co stanowi 50-% wzrost w porównaniu do CV90 pierwszej generacji. Pojazd napędzany jest silnikiem Scania V8 współpracującym z transmisją Caterpillar Defense X300 HD. Taki napęd pozwala osiągnąć moc 1000 KM. Gąsienice stalowe zastąpiono w pełni gumowymi, ograniczającymi zużycie paliwa, wibracje i hałas. Wymianie uległo także zawieszenie.
Pojazd wyposażono w nowoczesną architekturę elektroniczną, określaną jako architektura 4. generacji. Jest ona zgodna z założeniami NATO Generic Vehicle Architecture (NGVA), co ułatwi modernizację w przyszłości. Wyposażenie elektroniczne pozwoli odciążyć załogę i zwiększyć jej efektywność.
Na prezentowanym przez BAE Systems CV90 zamontowano wieżę typu D, opracowaną na potrzeby wojsk lądowych Holandii. Nowa wieża pozwala na większy zakres elewacji 35-mm armaty automatycznej. Wygospodarowano w niej również więcej miejsca na amunicję do armaty i do sprzężonego km. Uzbrojenie jest uzupełniane przez podwójną wyrzutnię ppk Spike LR2 zamontowaną na życzenie Holendrów. Nie wyklucza się także integracji innych ppk. Dla maksymalizacji siły ognia CV90 Mk IV ma także nowe wyposażenie optoelektroniczne, w tym głowicę (EOPS) na maszcie teleskopowym.
Pojazd jest chroniony pasywnym i reaktywnym pancerzem kompozytowym. Ochronabwp została dodatkowo polepszona dzięki zamontowaniu izraelskiego aktywnego systemu ochrony pojazdu (ASOP) Iron Fist, którego testy są w toku. Inne ASOP, zarówno typu hard-kill, jak i soft-kill zostały przetestowane na CV90 już wcześniej (NATO zamawia niemiecką 35-mm amunicję, 2022-06-02, Holenderskie CV90 z gumowymi gąsienicami, 2021-10-21).