Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

265 MiGów w 20 lat

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 06 grudnia 2009

Indyjskie lotnictwo wojskowe utraciło 265 samolotów marki MiG w ciągu ostatnich 20 lat. W rezultacie ich katastrof zginęło 96 wojskowych i 44 cywilów.

Usterzenie samolotu MiG-21, który rozbił się 10 września 2009 niedaleko wsi Bhaliana w dystrykcie Muktsar, grzebiąc pilota, por. Manu Akhori / Zdjęcie: PTI

O stratach związanych z użytkowaniem rosyjskich samolotów poinformował minister obrony Indii A.K. Antony w odpowiedzi na pytanie posła Rajya Sabha. Podał, że od kwietnia 1989 do 26 listopada 2009 najwięcej utracono myśliwców MiG-21 (Katastrofa indyjskiego MiG-21, Wypadek indyjskiego MiG-21). Zyskały one nawet miano latających trumien. Z 450 samolotów tego typu zakupionych przez Indie od 1964 (50 lat MiGa-21) w linii pozostało 150-160. Choć są przestarzałe i awaryjne, będą latać w indyjskich wojskach lotniczych jeszcze kilka lat wobec braku nowych maszyn (Tejasy za MiGi-21). Początek wycofywania MiGów-21 z linii planowany jest na 2011. Do 2015 w praktyce nie pozostanie w jednostkach bojowych żaden MiG-21 i MiG-27 (w br. Indie utraciły aż 3 samoloty tego typu, Rozbił się indyjski MiG-27, 7 rannych w katastrofie MiG-27).

W indyjskich wojskach lotniczych lata ok. 1100 samolotów bojowych. Od lat odnotowuje ono znaczne straty w sprzęcie, choć w ostatnich latach nieco malejące. Od 1970 do 2000 średnie roczne straty wynosiły 22-23 samoloty i śmigłowce. Po 2000 ta liczba zmalała do 10-15 rocznie. W br. indyjskie wojska lotnicze utraciły 8 samolotów bojowych (Rozbił się kolejny indyjski Su-30MKI) i 4 inne maszyny.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.