Bazując na wynikach dostaw w listopadzie br. (68 samolotów pasażerskich i towarowych) oraz ocenie skomplikowanego środowiska biznesowego, kierownictwo spółki Airbus uważa, że cel, jakim jest dostarczenie około 700 samolotów w 2022 znajduje się poza zasięgiem przedsiębiorstwa.
Oczekuje zarazem, iż ostateczna liczba dużych samolotów komunikacyjnych i towarowych przekazanych klientom nie będzie znacząco odbiegać od pierwotnego planu dostawy około 700 szt. Kierownictwo Airbusa jest przekonane, że uda się osiągnąć tegoroczne założenia finansowe, o czym świadczą wyniki za 9 miesięcy działalności biznesowej. Oznacza to, że wytyczne dotyczące skorygowanego EBIT i wolnych przepływów pieniężnych przed fuzjami i przejęciami oraz finansowaniem klientów pozostają niezmienione.
Biorąc pod uwagę fakt, że skomplikowana sytuacja biznesowa będzie się utrzymywać dłużej niż oczekiwano, Airbus zamierza skorygować tempo produkcji rodziny A320 do 65 samolotów miesięcznie w latach 2023 i 2024. Koncern z Tuluzy podtrzymuje przy tym zamiar wytwarzania w połowie dekady 75 samolotów rodziny A320 miesięcznie.
Zamówienia i dostawy samolotów komercyjnych Airbusa za cały 2022 zostaną ujawnione – po audycie – 10 stycznia 2023. Wyniki za cały rok zostaną podane do publicznej wiadomości 16 lutego 2023.
W listopadzie br. Airbus otrzymał zamówienia na 29 nowych samolotów i anulacje 14 samolotów, co zwiększyło liczbę samolotów czekających na wyprodukowanie do 7344 (Air Greenland użytkownikiem A330neo , 2022-12-07, Pierwszy A321neo Korean Air, 2022-12-01, Croatia Airlines zamówiły A220, 2022-11-29, Airbusy dla Uzbekistan Airways, 2022-11-27, Drugi A350 dla FBS BMVg, 2022-11-17).