Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Korean Air rezygnują z samolotów czterosilnikowych

Lotnictwo cywilne, 20 sierpnia 2021

W wywiadzie dla tygodnika Flight, dyrektor generalny Korean Air Cho Won-Tae powiedział, że kierowane przez niego linie lotnicze zamierzają do 2026 wycofać z eksploatacji swoje Airbusy A380 (liczące średnio nieco ponad 9 lat), a w ciągu najbliższej dekady – Boeingi 747-8. Obecnie narodowy przewoźnik Republiki Korei ma we flocie po 10 samolotów obydwu w/w typów, z których loty wykonują tylko pojedyncze egzemplarze.

Korean Air zamierzają wycofać swoje A380 z eksploatacji w ciągu najbliższych 5 lat / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Cho Won-Tae dodał, że nie zamierza zastępować ich nowymi samolotami, jak np. Boeingami 777-9, chociaż nie wyklucza całkowicie tej możliwości. Jednak zamówienia na 30 Dreamlinerów (dziesięć 787-9 i dwadzieścia 787-10), a także 30 A321neo i 30 Boeingów 737-8 oraz połączenie w przyszłym roku z liniami Asiana powinny wystarczyć południowokoreańskiemu przewoźnikowi do zapewnienia wystarczającego oferowania. Najprawdopodobniej po zrealizowaniu fuzji Asiana także pozbędą się swoich 6 A380, których wciąż pozostają uziemione (Prognozy dla A380, 2021-04-16).

Obecnie flota Korean Air składa się także z 10 A220-300, 8 A330-200, 22 A330-300, jednego Boeinga 737-700 BBJ, trzech 737-800, dwunastu 737-900, sześciu 737-900, czterech 747-400F, sześciu 747-8F, dwunastu 777-200, czterech 777-300, 26 777-300ER, dwunastu 777F i 10 Dreamlinerów 787-9.

Natomiast Asiana dysponują również parą A320, 15 A321, 4 A321neo, 15 A330-300, 13 A350-900, tuzinem 747-400F, pięcioma 767-300, jednym 767-300F i dziewięcioma 777-200 (Korean Air przejmują Asiana, 2020-11-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.