Linie Korean Air poinformowały, że pierwszy należący do nich wąskokadłubowy Boeing 737-8 został dostarczony do bazy na lotnisku Seul-Incheon 13 lutego 2022. Kabina samolotu jest wyposażona we wnętrze Boeing Sky, z większymi schowkami bagażowymi. Południowokoreański 737-8 przystosowano do przewozu 146 pasażerów – 8 w klasie Prestige i 138 w klasie ekonomicznej. Napęd stanowią silniki CFM International LEAP-1B.
Towarzystwo podkreśla, że jego załogi lotnicze są w pełni przeszkolone i przygotowane do eksploatacji 737-8. – Wysłaliśmy naszych mechaników do zagranicznych linii lotniczych, które już eksploatują samoloty [tego modelu] i dostosowaliśmy naszą instrukcję obsługi technicznej, aby nasz zespół mógł wykonać standardowe czynności obsługowe w każdych okolicznościach. Zaktualizowaliśmy również instrukcję użytkowania w locie, aby przygotować się do wszystkich możliwych sytuacji podczas lotu i przeprowadziliśmy szkolenie w pilotażowe podczas tych sytuacji przy użyciu własnych symulatorów 737-8 – czytamy w relacji Korean Air.
Ministerstwo Gruntów, Infrastruktury i Transportu Republiki Korei planuje zapewnić bezpieczeństwo eksploatacji 737-8, udzielając wsparcia Korean Air i innych krajowych linii lotniczych, które będą użytkowały w przyszłości ten model, a także nadzorując szkolenia symulatorowe, przeglądy i loty próbne.
Narodowy przewoźnik Republiki Korei zamówił 30 Boeingów 737-8 i oczekuje, że w tym roku odbierze jeszcze 5 samolotów. Nowe 737-8 zastąpią starsze Boeingi 737 (trzy 737-800, jedenaście B737-900 i dziewięć B737-900ER). Oprócz tego Korean Air zakupiły także 30 A321neo, aby odnowić swoją flotę.
Obecnie południowokoreańskie linie dysponują także 10 Airbusami A220-300, 8 A330-200, 22 A330-300, 10 A380 oraz 4 Boeingami747-400ERF, dziewięcioma 747-8, tuzinem 777-200ER, czterema B777-300, 25 777-300ER i dziesięcioma 787-9 oraz samolotami towarowymi: 12 Boeingami 777F i siedmioma 747-8F (Korean Air rezygnują z samolotów czterosilnikowych , 2021-08-20).