Personel Marine Operational Test and Evaluation Squadron (VMX-1) podległego Naval Air Systems Command (NAVAIR) i Combat Logistics Battalion (CLB) 24, Combat Logistics Regiment 2, 2nd Marine Logistics Group US Marine Corps przeprowadził próbę transportowania na zawiesiu podkadłubowym samolotu wielozadaniowego F-35C Lightning II przez śmigłowiec CH-53K King Stallion. Lot odbył się w bazie Patuxent River w stanie Maryland 13 grudnia 2022.
Do próby użyto wycofany z eksploatacji pierwszy przedseryjny F-35C (CF-1), który wylatał 750 godzin podczas 450 lotów testowych w latach 2010-2016. Samolot, po usunięciu wyposażenia, zespołu napędowego i końcówek skrzydeł miał masę około 9980 kg.
We wrześniu 2021 CH-53K wykonał swoją pierwszą misję operacyjną, przewożąc śmigłowiec MH-60S Knighthawk ze szczytu góry w Kalifornii, o wysokości ok. 3660 m do położonego w odległości ponad 40 km Fallon w stanie Nevada. Masa wiropłata wynosiła ok. 6800 kg.
Obecnie CH-53K może transportować pod kadłubem ładunki o maksymalnej masie 12 247 kg. Plany zakładają, że King Stallion będzie mógł przewozić na zawiesiu podkadłubowym ładunki o masie 16 330 kg (Kolejne CH-53K dla USMC, 2022-02-09).