Przedstawiciele Ministerstwa Obrony Izraela podpisali ze swoimi odpowiednikami ze Stanów Zjednoczonych Ameryki umowę (Letter of Offer and Acceptance) w sprawie zakupu 12 ciężkich śmigłowców transportowych Lockheed Martin-Sikorsky CH-53K King Stalllion (z opcją na 6 kolejnych) i 2 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących Boeing KC-46 Pegasus. Dokument sygnowano 31 grudnia 2021
Chejl ha-Awir (izraelskie wojska lotnicze) będą pierwszym zagranicznym użytkownikiem CH-53K. Nowe wiropłaty zastąpią w służbie przestarzałe CH-53D Yassur, eksploatowane od lat 1960. Pierwsze CH-53K mają zostać dostarczone Izraelczykom w 2026.
Według wstępnych planów KC-46 mają trafić do rąk lotników Chejl ha-Awir do 2025. Izrael naciskał USA, aby przyspieszyć ich odbiór, ponieważ nowe tankowce mogą ułatwić wykonywanie uderzeń lotniczych na cele na terenie Iranu, jednak administracja Bidena odmówiła temu żądaniu ze względu na opóźnienia dostaw KC-46 dla US Air Force.
Koszt nabycia CH-53K szacowany jest na ok. 2 mld USD, a KC-46 – na ok. 1,1 mld USD. Zakup zostanie sfinansowany ze środków przekazywanych Izraelowi przez Waszyngton w ramach Foreign Military Financing (Zgoda na CH-53K dla Izraela, 2021-07-31).