Boeing poinformował o trwającym właśnie montażu pierwszego egzemplarza seryjnego nowej wersji śmigłowca CH-47F Block II. Wiropłat ma zostać przekazany lotnictwu US Army na początku 2024. CH-47F Block II mają stanowić podstawę lotnictwa US Army w ciągu kolejnych 3 dekad.
Budowa śmigłowca odbywa się na podstawie kontraktu z września 2021 na 4 maszyny pierwszej serii CH-47F Block II Lot 1. Przygotowania do jej produkcji ruszyły w kwietniu 2022. We wrześniu ub. r. Boeing otrzymał nowy kontrakt na dostawę dwóch dodatkowych wiropłatów CH-47F Block II Lot 2. Z kolei Kongres zatwierdził środki w wysokości 177 mln USD na śmigłowce serii Lot 3 i kolejne 23 mln USD na Lot 4.
Nowa wersja Chinooka ma zapewnić US Army znacznie większe zdolności. Śmigłowce będą miały większy zasięg i udźwig, co ma być osiągnięte m.in. dzięki nowym łopatom wirników nośnych i zmienionym zbiornikom paliwa. Unowocześnienie obejmie także awionikę, systemy łączności i samoobrony. CH-47F Block II mają być przebudowanymi maszynami CH-47F używanymi przez US Army (ILA 2022: Precyzowanie wymagań dla niemieckich CH-47, 2022-06-23).