Zakłady ODK Piermskije-Motory rozpoczęły seryjną produkcję silników PD-14 do samolotów średniego zasięgu MC-21-310 (Certyfikat dla MC-21-300, 2021-12-28). Do 2030 rocznie mają być produkowane 72 samoloty tego typu. W tym czasie co roku ma powstawać 160 silników PD-14. Będą produkowane w szerokiej kooperacji przedsiębiorstw wchodzących w skład ODK i ich poddostawców.
Turbowentylatorowy silnik PD-14 uzyskał już certyfikat typu rosyjskich władz lotniczych (PD-14 kontra pyły wulkaniczne, 2021-10-28). Projekt jest realizowany przy wsparciu rządu federalnego FR. Rosyjski rząd przeznaczył na realizację projektów w przemyśle lotniczym ponad 237 mld rubli (Plan rozwoju przemysłu lotniczego FR, 2021-07-15). W ciągu najbliższych 2 lat ma to być ponad 32 mld rubli.
Znaczna część tych kwot ma zostać wykorzystana na zastąpienie komponentów importowanych z państw, które objęły Rosję sankcjami gospodarczymi. W przypadku samolotu MC-21 dotyczy to nie tylko silników, ale także awioniki i głównych struktur płatowca. Kompozytowe skrzydła z rosyjskich materiałów także uzyskały niedawno certyfikat umożliwiający ich stosowanie w seryjnych samolotach.