Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikat dla PW127XT-L

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 października 2023

Pratt & Whitney Canada i ATR poinformowały 11 października 2023, podczas Zgromadzenia Ogólnego Stowarzyszenia Linii Lotniczych Regionów Europejskich, że Ministerstwo Transportu Kanady wydało Certyfikat Typu dla silnika PW127XT-L.

ATR otrzymało już zamówienia 20 na ponad ATR 42-600S. Przedsiębiorstwo widzi duży potencjał tego wariantu samolotu w kilku regionach świata, w tym w Europie, przy czym kluczowymi obszarami zainteresowania są Portugalia, Grecja, Islandia, Włochy i Norwegia / Zdjęcie: ATR

Ten wariant silnika oferuje polepszone osiągi, aby sprostać wymaganiom przyszłej wersji krótkiego startu i lądowania ATR 42-600S. jak podaje producent, dzięki PW127XT-L długość startu i lądowania ATR 42-600S ma wynosić zaledwie 800 m w warunkach standardowych lotu. Dzięki temu samolot będzie mógł uzyskać dostęp do 1000 lotnisk na całym świecie, mających krótkie pasy startowe, zapewniając lokalnej ludności dostęp do światowej gospodarki, opieki zdrowotnej, edukacji i kultury, tworząc jednocześnie nowe możliwości biznesowe dla linii lotniczych.

Według przedstawicieli Pratt & Whitney Canada PW127XT-L zapewnia o 20% niższe koszty obsługi technicznej, ma o 40% dłuższy okres trwałości użytkowej i o 3% mniejsze użycie paliwa, a także zmniejszoną emisję CO2 w porównaniu z silnikiem PW127XT.

PW127XT-L ma zunifikowaną z PW127XT-M część gorącą, jednak jego układ elektronicznego sterowania został zmodyfikowany, aby zapewnić większą wszechstronność i lepsze osiągi.

Walidacja modyfikacji silnika przez EASA planowana jest przed końcem br. ATR deklaruje, że samoloty z silnikami PW127XT-L mają wejść do eksploatacji w 2025 (Oblot ATR 42-600S, 2022-05-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.