American Airlines podpisały wiążące zamówienie na 85 dodatkowych Airbusów A321neo, zwiększając całkowite zamówienie na ten typ 219 samolotów.
Linie odebrały swojego pierwszego A321neo w lutym 2019, a do 31 stycznia br. dostarczono im 70 samolotów tego modelu. American Airlines są największym na świecie operatorem samolotów rodziny A320, największym na świecie operatorem A321 (ceo i neo) oraz największym klientem A321neo w Ameryce Północnej (Pierwszy A321neo dla American Airlines, 2019-02-03).
Oprócz tego, aby zaspokoić popyt na przewozy krajowe w Stanach Zjednoczonych Ameryki, złożyły wiążące zamówienie na 90 samolotów komunikacji regionalnej Embraer E175, z prawami do zakupu 43 dodatkowych.
Samoloty zostaną dostarczone w standardowej konfiguracji dwuklasowej, z 76 miejscami. Transakcja, obejmująca wszystkie prawa zakupu, jest warta ponad 7 mld USD według ceny katalogowych. Potwierdzone zamówienia zostaną uwzględnione w portfelu zamówień producenta na I k. br.
American koncentrują się na wprowadzaniu do swojej floty większych samolotów regionalnych w konfiguracji dwuklasowe, aby w dalszym ciągu zapewniać łączność z mniejszych ośrodków. Linie spodziewają się wycofać wszystkie swoje 50-miejscowe jednoklasowe odrzutowce regionalne do końca dekady i nadal obsługiwać małe i średnie rynki większymi odrzutowcami regionalnymi (Envoy kupują więcej Embraerów, 2024-01-08, American zamawiają kolejne E175, 2018-11-06).